Robotul "Antonia" din Primăria Cluj, ajutat de un funcţionar public - hologramă
- 28 Mar 2018, 13:27
- Administraţie
- Ascultă știrea
Primăria Cluj-Napoca s-a remarcat, în ultimii ani, pentru premierele antibirocratice din instituţie: s-a început cu achitarea taxelor şi impozitelor de acasă, în sistem on-line, a urmat eliberarea documentelor de urbanism în format electronic şi apoi comunicarea prin e-mail a peste 30 de acte fiscale. În 15 aprilie urmează lansarea primului funcţionar public virtual din România, numit ”Antonia” , şi care fi ajutat în viitor de o hologramă.
Funcţionarul public virtual "Antonia", bazat pe inteligenţa artificială, va avea pentru început două roluri principale: va dirija cererile online ale cetăţenilor şi îi va ajuta pe aceştia 24 de ore din 24 în rezolvarea problemelor cu municipalitatea.
Funcţionarul virtual va fi, în prima fază, un program, după care sarcinile îi vor fi preluate de un robot instalat la Primăria Cluj-Napoca (sediul de pe strada Moţilor 1-3), dar şi la cea din cartierul Zorilor (Strada Louis Pasteur 60).
Robotul "Antonia" va arăta ca un bancomat sau un aparat de ticketing, cu meniu. "În primă fază, cetăţeanul se identifică prin buletin, pe care îl scanează. Apoi, robotul scanează cererea scrisă, îi dă număr de înregistrate şi, prin infochat, o direcţionează spre serviciul competent din primărie pentru a fi soluționată", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea.
Pe lângă "Antonia", în viitor la sediul principal al primăriei va exista şi un funcţionar public - hologramă, care va răspunde întrebărilor cetăţenilor. "Va arăta ca o persoană, încă nu ştim chipul cui îl va avea, şi le va oferi răspunsuri generale cetăţenilor: ce trebuie să facă, unde trebuie să se adreseze în problemele lor. Nu va putea soluţiona problema, acest lucru rămâne în sarcina colegilor din departamentele competente", a punctat Tarcea.
Echipa de proiect care dezvoltă "Antonia" este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetăţeni.