S-a sfârşit războiul. Aeroportul Cluj a învins ceaţa

S-a sfârşit războiul. Aeroportul Cluj a învins ceaţa
Cursele operate de pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca nu mai întâmpină dificultăţi din cauza ceţii. Primele aeronave au testat zilele trecute noul sistem de aterizare instrumentală (ILS).

Implementat în urmă cu două săptămâni, acesta permite aeronavelor să aterizeze pe timp de vizibilitate scăzută, fapt ce duce la atenuarea problemelor cauzate de condiţiile meteo nefavorabile, precum ceaţa, ploaia sau ninsoarea.

"O realizare foarte importantă este îmbunătăţirea condiţiilor de aterizare. Din 13 noiembrie facilităţile categoriei a doua sunt în operare, s-a redus vizibilitatea necesară la aterizare de la 500 la 300 de metri", a declarat directorul aeroportului, David Ciceo.

Sistemul a fost testat deja de cursele operate de pe Aeroportul Cluj, care au avut ocazia să aterizeze în această săptămână în condiţii superioare.

"Nopţile trecute am avut primele aeronave, Wizzair, care au aterizat pe o vizibilitate de 375 de metri. De asemenea, având în vedere noile îmbunătăţiri, au aterizat şi aeronave care nu au putut ateriza pe alte aeroporturi", a afirmat Ciceo.

El a ţinut să precizeze că problemele cauzate de acest fenomen meterorologic nu vor fi eliminate în totalitate, ci doar ameliorate.

"Aş vrea să menţionez că această facilitate atenuează, nu înlătură total problemele legate de ceaţă. Pe niciun aeroport din lume nu se pot înlătura total, pentru că vizibilitatea minimă este de 150 de metri, adică de categorie a treia, pe care o să o avem şi noi odată cu finalizarea pistei de 3500 de metri. Majoritatea aeroporturilor din Europa au o zi-două pe an când, datorită ceţii, nu se poate ateriza deloc", a adăugat directorul aeroportului.

Sistemul ILS are rolul de a asigura aterizarea avioanelor în siguranţă în condiții de zbor instrumental, adică în cazul unui plafon coborât sau a unei vizibilități scăzute.

Comenteaza