S-au constituit comisiile de specialitate din cadrul CJ Cluj. De ce sunt acestea importante
- Scris de Sergiu Vlăgea
- 04 Noi 2024, 13:32
- Administraţie
- Ascultă știrea
Pe ordinea de zi a ședinței extraordinare de luni s-a aflat proiectul de hotărâre privind constituirea și organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Județean, ca urmare a constituirii noului for administrativ al județului în data de 24 octombrie 2024.
Importanța constituirii comisiilor de specialitate este dată de faptul că proiectele de hotărâre emise de forul administrativ județean pot fi supuse dezbaterii doar dacă sunt însoțite de avizele acestor comisii.
„La nominalizarea membrilor fiecărei comisii de specialitate s-au avut în vedere opţiunile consilierilor județeni, pregătirea lor profesională, dar şi domeniul în care aceștia îşi desfăşoară activitatea. Sunt încrezător că și în acest mandat vom adopta hotărâri care respectă cadrul legal și conformitatea cu prioritățile Consiliului Județean, iar expertiza consilierilor se va reflecta și în deciziile pe care le vom lua în ceea ce privește dezvoltarea socio-economică a comunității județului Cluj”, a afirmat liderul CJ Cluj, Alin Tișe.
Amintim faptul că, în conformitate cu Regulamentul de Organizare și Funcționare (ROF) al Consiliului Județean Cluj cele șapte comisii de specialitate sunt următoarele:
• Comisia juridică și de administrație
• Comisia de buget-finanțe
• Comisia de urbanism și amenajarea teritoriului
• Comisia de patrimoniu și servicii publice
• Comisia de sănătate și asistență socială
• Comisia de educație, cultură și sport
• Comisia de turism, mediu și agricultură
În cadrul ședinței extraordinare s-a stabilit componenţa nominală a fiecărei comisii de specialitate, prin vot secret, individual, cu buletine de vot, cu respectarea configurației politice rezultată în urma alegerilor locale pentru Consiliul Județean din data de 9 iunie 2024.