Scandal în Consiliul Local: cum vor funcţiona şcolile

Scandal în Consiliul Local: cum vor funcţiona şcolile
Consiliul Local a amânat ieri proiectul de hotărâre privind actualizarea strategiei de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca în domeniul învăţământului preuniversitar.

Consilierii din opoziţie au fost nemulţumiţi că nu au fost invitaţi să participe la şedinţele grupului de lucru desemnat de primar şi au subliniat că actualele rezultate ale bacalaureatului demonstrează cât de bune strategii face puterea.

Proiectul de hotărâre privind propunerea grupului de lucru desemnat de primarul Sorin Apostu să ralieze municipiul la noua lege a învăţământului a stârnit acuze grave între USL şi PDL la şedinţa de ieri. Oficialii primăriei şi consilierii locali USL s-au acuzat reciproc de "politicianism", de faptul că unii sunt mai nepricepuţi decât alţii la a face administraţie şi că documentul de pe ordinea de zi privind învăţământul clujean tratează lucrurile doar la nivel formal şi nu rezolvă problemele reale ale şcolilor din Cluj-Napoca.

"Lucrurile din învăţământul preuniversitar din prezent sunt oglinda societăţii româneşti. Am citit cu atenţie raportul grupului de lucru şi am observat că se bazează pe strategia de dezvoltare elaborată pe vremea primarului Emil Boc. Or, această strategie adoptată a determinat rezultatele actuale de la bac, 20% procent de promovabilitate în toamnă şi vreo 50% în vară. Am sărit după aceea pe tineri să le spune că sunt etnobotanici şi că nu învaţă destul, am sărit pe dascăli, am politizat până şi portarul de la şcoală şi l-am făcut portocaliu. Ne-am contaminat şi la Cluj de o boală miticească. Că puterea şi opoziţia nu pot stat la aceeaşi masă şi ar fi adversari în problemele învăţământului. Am fi vrut ca măcar la Cluj să nu se întâmple acest lucru. Să ştiţi că avem şi noi idei bune, dacă ne-aţi fi chemat la întâlniri", a subliniat consilierul PSD Gheorghe Vuşcan.

Primarul a arătat că până în prezent administraţia nu a avut un rol decât în repararea şcolilor. "Singura diferenţă la Cluj este doar între administraţie şi politicianism. Strategia este făcută în interesul învăţământului din Cluj şi dacă vreţi să ne contraziceţi, să o faceţi cu argumente", a replicat edilul. De aici discuţiile au degenerat, consilierii PSD acuzând faptul că primarul şi-a asumat o funcţie politică, cea de preşedinte al organizaţiei municipale a PDL. "Chiar dacă nu vreţi să recunoaşteţi, să ştiţi că nu suntem chiar proşti, dar şi dumneavoastă faceţi politică în fiecare zi, dar sub alte forme. Trebuie să înţelegeţi că mai pot fi opinii diferite de a dumneavoastră", a atras atenţia consilierul PSD Remus Lăpuşan.

"Poate sunteţi singurul care nu aveţi dreptul moral să ne acuzaţi că facem doar politică, în condiţiile în care aveţi consilieri în opoziţie specializaţi pe toate domeniile şi nu ne-aţi chemat niciodată la consultări înainte de şedintele de consiliu şi vă întâlneaţi în birou doar cu partenerii de coaliţie, iar în momentul în care vrem să dezbatem un proiect ne acuzaţi de politicianism. Nu cred că este cazul să se întâmple aşa. Este anormal să nu existe consilieri locali în grupul de lucru. Degeaba ne tot acuzaţi că suntem leneşi, întotdeauna când am fost solicitaţi în vreo problemă am răspuns prompt. Au fost şi directori de şcoli care nu au fost cooptaţi în elaborarea strategiei", a spus consilierul PNL Steluţa Cătăniciu. Viceprimarul Radu Moisin a ţinut să intervină în cadrul şedinţei, din solidaritate faţă de conducerea instituţiei, şi a atacat consilierii din opoziţie că sunt interesaţi doar la nivel declarativ de ceea ce se întâmplă în şcoli, însă lipsesc la şedinţele consiliilor de administraţie din care fac parte. El l-a acuzat pe consilierul Remus Lăpuşan că i-a luat locul într-un consiliul de administraţie la o şcoală unde director este un membru PSD, Constantin Corega, ca, de fapt, să lipsească de la şedinţe.

Având în vedere discuţiile din plenul Consiliului Local, primarul a propus amânarea proiectului şi a cerut direcţiei de specialitate a primăriei să retransmită directorilor materialul elaborat, în aşa fel încît până la următoarea şedinţă toţi factorii interesaţi să facă adnotări sau completări la material. "Cu toată deschiderea, o să avem surprize, pentru că noi am colaborat cu inspectoratul şcolar şi cu toţi directorii din Cluj. Eu cunosc noua lege a învăţământului la fiecare virgulă. În următoarea perioadă vor apărea normele de aplicare şi oricum suntem singurul oraş din ţară care deja lucrează la anul şcolar după noua lege", a spus primarul. Consilierii locali au fost de acord şi au votat amânarea proiectului.

Ce presupune strategia pentru învăţământul clujean

Grupul de lucru iniţiat de primărie pentru a se ralia la noua lege a învăţământului a anunţat schimbări majore din anul şcolar 2012-1013 în şcolile clujene. Se va învăţa după o curiculă personalizată, stabilită de Consiliul de Administraţie al fiecărei şcoli, iar şcoala ar putea începe doar la Cluj-Napoca în 1 septembrie. Materii opţionale care să le folosească elevilor clujeni la integrarea pe piaţa muncii, consilii de administraţie cu 13 membri, în care decizia majoritară aparţine primăriei, care vor stabili curicula personalizată pentru fiecare şcoală, în colaborare cu specialişti universitari, ai mediului de afaceri, dar şi cu părinţii, directori numiţi prin decizie a primarului sunt câteva dintre noutăţile anului şcolar 2012-2013. Mai mult, reprezentanţii primarului în respectivele consilii de administraţii vor fi membri ai comunităţii de afaceri, reprezentanţi din mediu universitar sau părinţi, persoane care să decidă în adevăratele interese ale elevilor.

 

 

Comenteaza