Foto Se modernizează stațiile CTP în mai multe cartiere ale orașului / Ce sugestii le transmit clujenii autorităților
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 07:40
- Administraţie
- Ascultă știrea
Mai multe stații de transport public din municipiul Cluj-Napoca au intrat în proces de modernizare, ca parte din strategia de modernizare a mobilității urbane.
Clujul va avea stații moderne de transport public în mai multe cartiere. Primele copertine noi au fost deja montate, iar lucrările continuă pe alte amplasamente, cu un ritm constant de execuție. Este vorba despre 197 de copertine care deja sunt funcționale în prezent în stațiile de autobuz, troleibuz și tramvai.
Prpgramul de montare a celor 60 de stații prevăzute pentru acest an este în derulare, cu lucrări aflate în diferite faze: copertine instalate, montaj în curs și pregătirea unor amplasamente noi. Pentru anul 2026 sunt programate alte 100 de copertine noi ce vor fi amplasate în funcție de fluxurile de călători și necesitățile fiecărei zone, a informat viceprimarul Clujului, Dan Ștefan Tarcea.
Noile stații vor îmbunătăți condițiile pentru toți cei care folosesc transportul public, oferind mai mult confort, protecție și vizibilitate în orice anotimp. Aceste investiții fac parte din strategia de modernizare a mobilității urbane, fiind vizibile pe teren, etapă cu etapă, mai menționează vicceprimarul Tarcea.
Sugestiile clujenilor pentru autorități
Clujenii salută inițiativa autorităților, dar transmit că aceste copertine nu sunt suficient de late pentru ca pe timp de ploaie oamenii să nu fie udați, iar pe timp de caniculă prin partea de sus soarele va dogori cu potențial de insolație pentru cei așezați pe banca din stație. Aceștia i-au scris viceprimarului sugestiile, alături de multe alte stații din oraș în care e nesesar să fie montate aceste refigii pentru călătorii CTP.
- Am văzut și eu cum arată când plouă. Într-adevăr trebuiau făcute mai late și pe capete puse paravane de protecție altfel te cam plouă și sub ele daca suflă și vântul când plouă. Pentru perioada calda a anului partea de sus trebuie sa asigure și protecția de radiația solară. Asta se poate rezolva simplu prin vopsirea sticlei Intr o culoare deschisa sau montarea unei folii de protecție împotriva radiației solare.
- Stațiile de autobuz trebuie cu copertina mai mare și puțin mai largi, dacă copertina este scurtă vom vedea că plouă pe cetățenii din stație, sper să nu dați vina pe vânt că suflă ploaia pe cetățeni.
- Să vezi la vară cum ne coacem sub sticlă. Doamne ferește de acoperiș verde, natural. Atât s-a putut...
- În Mănăștur stația Big, când plouă, toata banca e udă, am mers într-o zi de vineri cu bussu , zic hai să ma duc odată in viață cu bussu... Si când să stai sa aștepți autobussu, nimeni nu se putea pune pe banca, curgea apă prin spate direct pe bancă. Nu știu dacă cineva va mai semnalat situația asta.
- Totdeauna se zgârcesc la material că nu ei ei stau în sații.
- Curiozitatea mea este următoarea: de ce nu există un design unic pentru aceste refugii? Daca luam un singur traseu din Manastur si pana pe Aurel Vlaicu in Marasti, întâlnim cel puțin 6 modele de refugii. De ce nu exista același model peste tot? Iar acestea care sunt puse in aceste zile, la partea de finisaje, lasă de dorit in unele locuri. Nu verifica nimeni calitatea lucrărilor?
- Un design simplu și robust, îmi place. O singură rugăminte aș avea: vă rog, fără acoperiș transparent, acesta trebuie să fie suficient de gros și opac, altfel încât vara să ofere o umbră decentă.
- Frumoase și utile, dar coșuri de gunoi nu au, mulți caută un coș care și ăla e departe la semafor(Iulius), iar în stația Iulius Mall nu ai de unde să îți cumperi bilet decât dacă treci strada.
- Dacă îi frig sau plouă oamenii sunt vai de mama lor uzi leoarcă.



























