Semafoare inteligente pe DRUMUL-DOP. Cum se va circula

Semafoare inteligente pe DRUMUL-DOP. Cum se va circula
Şoseaua unde mii de şoferi îşi plâng de milă va avea semafoare inteligente. Au fost deja instalate şi urmează să fie pornite săptămâna viitoare.

Drumul Naţional nr. 1 din Floreşti este, în fiecare dimineaţă pe sensul de mers spre est, şi în fiecare după-amiază, spre vest, o şosea căreia cineva parcă i-a pus dop. Maşinile stau mai mult decât merg, formând un şarpe leneş şi multicolor din centrul comunei până în zona fostei unităţi militare. Aceasta înseamnă nervi, carburant irosit aiurea şi poluare. Multă poluare.

Primăria Floreşti a căutat soluţii, iar în mandatul actualului edil şef, Horia Şulea, a şi găsit câteva. Dar numai la nivel de teorie, de proiecte care rezistă aproape eroic transformării în realitate. Dincolo de centura de sud, încă în licitaţie, deşi ar fi trebuit să fie gata anul acesta, şi de centura de nord, un "drum de exploataţie agricolă" pe care îşi rup maşinile temerarii, a mai existat şi ideea benzilor reversibile. Idee curajoasă, căreia i s-a opus, însă, poliţia rutieră.

Practic, singurul progres se va înregistra în zilele următoare, când în sfârşit se va porni sistemul de semaforizare. Stâlpii şi semafoarele sunt la locul lor şi au mai rămas de pus la punct câteva detalii. Mai sunt de refăcut marcaje, într-o noapte se vor aplica senzori în asfalt, iar vineri este programată recepţia.

"Este un sistem complex, care cuprinde semafoare, camere de luat vederi, bucle de măsurare prinse în asfalt, sistem de comunicare, deocamdată prin GSM, pe care apoi vrem să îl trecem pe fibră optică. Sistemul este inteligent, va reacţiona în funcţie de trafic", a explicat Florin Zanc, director tehnic în cadrul primăriei.

Zanc a mărturisit că semafoarele vor funcţiona săptămâna viitoare pe galben intermitent, apoi vor fi pornite complet. Ce aduce nou acest sistem: maşinile nu vor mai avea voie să vireze stânga, peste axul drumului, decât cu o excepţie: şoferii care vin de pe strada Cetăţii.

În acest fel, maşinile care ies dimineaţa de pe străzi ca Plopilor, Someşului sau Cardinal Iuliu Hossu vor trebui iniţial să întoarcă la sensul giratoriu din centrul comunei. Cei care vor să meargă spre comuna Gilău trebuie să întoarcă în noul sens giratoriu de la BMW sau pe drumul special făcut de Compania  înaintea podului de acces spre Polus.

Image and video hosting by TinyPic

"Vom urmări felul în care vor circula floreştenii. Sigur că ar mai putea exista şoferi care să încerce să vireze stânga, dar nu îi va mai lăsa nimeni. Vor trebui să intre în reglementările de circulaţie. Oricât de amabil ai fi, dacă este verde, nu te vei opri să laşi pe cineva să intre în coloană", a explicat directorul tehnic al Primăriei Floreşti.

În opinia sa, marele câştig al semaforizării este acela că se vor rări semnificativ accidentele mortale. "Pietonii vor putea trece acum la semafor, nu vor mai fi accidente mortale. În plus, la semaforul de la primărie oamenii traversau haotic, acum vor trece doar la culoarea verde a semaforului", a afirmat Florin Zanc.

Semafoarele "inteligente" au fost instalate de firma Swarco, în urma unei licitaţii care a avut loc anul trecut. Potrivit caietului de sarcini, lucrările urmau să fie executate în 60 de zile, dar iată că au trecut 365. Oferta financiară a celor de la Swarco a fost de 978.895 de lei. Suma cuprinde nu doar instalarea semafoarelor, ci şi costuri de întreţinere a acestora în garanţie şi postgaranţie.

Swarco Traffic România a fost înfiinţată în 1995 şi a fost preluată de către grupul Swarco Marea Britanie în 2008. Potrivit datelor de pe website-ul său, firma este specializată în dezvoltarea, furnizarea şi întreţinerea unei game largi de produse şi servicii, oferind soluţiile optime pentru problemele de trafic rutier şi transport, privind atât traficul urban, cât şi traficul interurban.

Comenteaza