Serviciul Imigrări Cluj, la raport. Ce s-a discutat în ultima ședință ATOP

Serviciul Imigrări Cluj, la raport. Ce s-a discutat în ultima ședință ATOP
| Foto: Facebook.com/Maria Forna

Săptămâna aceasta a avut loc o nouă ședință a Autorității Teritoriale de Ordine Publică Cluj unde s-au dezbătut mai multe subiecte, printre care și un raport al Serviciului pentru Imigrări Cluj.

În ultimele luni, tot mai mulți străini au semnalat probleme la Serviciul de Imigrări, unde unii oameni veneau chiar și cu o noapte înainte și tot nu reușeau a doua zi să-și depună dosarele. Președintele ATOP Cluj, consilierul județean Maria Forna, susține că instituția pe care o conduce se va implica pentru a-i ajuta pe cei de la Imigrări Cluj să-și eficientizeze serviciul.

„La sediul Consiliului Județean Cluj am prezidat ședinţa ordinară a ATOP în cadrul căreia am dezbătut următoarele subiecte aflate pe ordinea de zi:

Informare cu privire la activitatea Serviciului pentru Imigrări al Județului Cluj şi implementarea la nivel local a politicilor naționale, în domeniile migrației, azilului și integrării străinilor, precum și a legislației relevante în aceste domenii.
L-am avut invitat pe domnul inspector principal de poliție Adrian Ciprian Tămaș, șeful structurii Serviciului pentru Imigrări Cluj, care ne-a informat despre situația actuală la nivelul instituției din punct de vedere operativ.

În concret, domnia sa ne-a comunicat că la nivelul județului Cluj se află în prezent aproximativ 20.000 cetățeni străini. Pe linie de avize de muncă, Serviciul de Imigrări Cluj a emis un număr de 4300 avize doar la nivelul anului 2022, dintr-un număr total de aproximativ 5000 cereri. Comparativ cu anul 2018, când au fost emise aproximativ 320 avize, în anul 2022 volumul de muncă a crescut foarte mult, iar numărul de lucrători al structurii este relativ același.

În ceea ce privește permisele de prelungire a dreptului de ședere, numărul acestora s-a ridicat la aproximativ 4400 permise. Marea majoritate a permiselor au fost emise pentru cetățenii străini care se află în România în scop de muncă dar și permise pentru studenții străini aflați la studii aici.

Complementar cu aceste activități, Serviciul de Imigrări Cluj a desfășurat verificări la angajatori, a întreprins acțiuni de eliberare ulterioară a permiselor de muncă, clasarea dosarelor, transmiterea dosarelor către alte structuri, soluționarea notificărilor înregistrate în sistem.

Din cauza volumului foarte mare de muncă dar și pentru a ușura procesul de depunere a documentelor, începând cu data de 30 ianuarie 2023, Serviciul de Imigrări Cluj pune la dispoziție un portal online dedicat, unde pot fi încărcate documentele de către cetățenii străini iar ulterior, cetățenii sunt planificați pentru prezența fizică. De asemenea, structura clujeană beneficiază de sprijin din partea structurilor din țară, în ultimele 3 luni fiind trimise spre soluționare aproximativ 700 cereri în vederea soluționării acestora, din cauza faptului că fizic, structura de la Cluj nu a reușit să facă față volumului mare de solicitări.

În prezent, situația s-a reglementat foarte mult și anume dacă în trecut, structura avea întârzieri de peste 2 luni în ceea ce privește programările, la momentul actual, programările se primesc în maximum 2 săptămâni iar cetățenii care primesc programare se pot aștepta ca într-o lună de zile să fie primiți la structura de la Cluj pentru a-și putea depune cererea. Străinii primesc automat dreptul de ședere chiar dacă aceștia sunt programați la Serviciul de Imigrări în momentul în care șederea trece din ședere legală în ședere ilegală. Doar în luna ianuarie a acestui an, Serviciul de Imigrări Cluj a preluat peste 700 de cereri pentru dreptul de ședere. La o structură relativ mică raportat la numărul mare de străini prezenți la nivelul județului Cluj, s-au depus eforturi foarte mari în vederea gestionării corespunzătoare a situației de la nivelul instituției. Totodată, în ultimele luni, programul Serviciului a fost prelungit, au funcționat ambele ghișee la capacitate maximă iar cetățenii străini au posibilitatea de a-și încărca electronic documentele pe platforma dedicată iar apoi, în funcție de planificare, să se prezinte fizic.

Acestea au fost aspectele transmise de către inspectorul principal, Adrian Ciprian Tămaș iar în sensul celor prezentate mai sus, ATOP Cluj și-a asumat faptul că ne vom conjuga acțiunile astfel încât, în perioada imediat următoare, să sprijinim eforturile depuse la nivel central de către Serviciul de Imigrări Cluj în vederea creșterii eficienței acestei structuri.

Aprobarea Informării privind nivelul de asigurare a securităţii şi a siguranţei civice pe anul 2022. Domnul Chestor Șef Mihai Rus din cadrul IPJ Cluj a realizat bilanțul activității instituției pentru anul 2022.

Totodată, în cadrul ședinței am informat membrii cu privire la campania "Sănătate și siguranță în Clujul rural", care va avea loc în perioada 18-25 februarie, în comuna Ploscoș. Campania este organizată de Instituția Prefectului Județului Cluj iar Consiliul Județean Cluj prin ATOP este partener al proiectului.

Nu în ultimul rând, la solicitarea conducerii Centrului Regional de Transfuzie Sanguină Cluj, am făcut apel la structurile din cadrul ATOP să se alăture eforturilor de a oferi ajutor victimelor cutremurului din Turcia care au nevoie urgentă de sânge. Campania de donare de sânge pentru victimele din Turcia se desfășoară în această perioadă la nivelul tuturor centrelor transfuzii din România”, a transmis Maria Forna.

Comenteaza