Staţia CTP din Piaţa Gării, reabilitată pe baza unui contract de concesiune încheiat acum 21 de ani FOTO

Staţia CTP din Piaţa Gării, reabilitată pe baza unui contract de concesiune încheiat acum 21 de ani FOTO
Staţia multifuncţională de transport în comun din Piaţa Gării va fi modernizată de o firmă care a încheiat în anul 1994 un contract de concesiune cu municipalitatea.

La începutul lunii februarie, la solicitarea consilierului local Ioan Bîldea, reprezentanţii Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca au specificat faptul că spaţiile comerciale, întreţinerea trotuarului şi a copertinei nu ţin de competenţa companiei. Staţia din Piaţa Gării are nevoie de reabilitare, iar de lucrări nu se vor ocupa nici CTP, nici Primăria, ci o altă companie. În acest moment clujenii trebuie să înfrunte trotuarul neamenajat, plin de noroi în sezonul ploios, pe care este amplasată stația pentru autobuze şi troleibuze, iar ghereta de vânzare a biletelor de călătorie este degradată.

"Staţia multifuncţională din P-ţa Gării arată într-adevăr deplorabil, fiind necesare lucrări de întreţinere din partea concesionarului, în conformitate cu obligaţiile acestuia, asumate prin contract şi caietul de sarcini aferent. Astfel, se poate constata uşor ca fiind imperios necesare intervenţii pentru completarea şi înlocuirea suprafeţelor vitrate perimetrale, precum şi reabilitarea, printr-o finisare primară a extradosului şi în special a intradosului , a acoperişului curbat al staţiei", se arăta în răspunsul oferit de CTP.

Staţia CTP ar trebui modernizată de o companie care a concesionat terenul respectiv în urmă cu mai bine de douăzeci de ani. Asta este explicaţia Primăriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte situaţia staţiei şi a gheretei care se află în acest moment într-o stare avansată de degradare.

"În baza Hotărârii nr. 39 din 15 aprilie 1994 a Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca, s-a aprobat concesionarea în favoarea SC. DO RE DO IMPORT EXPORT S.R.L a terenului situat în Piaţa Gării, colţ cu strada Craiova, în suprafaţă de 200 mp, în vederea amenajării construcţiei - Staţie transport multifuncţională", au informat reprezentanţii Direcţiei Patrimoniul Municipiului şi Evidenţa Proprietăţi, Serviciul administrare spaţii, terenuri din cadrul primăriei.

Aşadar, prin contractul de concesiune încheiat în 27.06.1994, având caietul de sarcini aferent, modificat prin două acte adiţionale în 1996 respectiv 1997, concesionarul şi-a asumat întreţinerea zonei adiacente pe o suprafaţă de 200 mp (curăţenie, iluminat, plantat) şi de a menţine în timp aspectul arhiectural şi comercial optim. Având în vedere aceste prevederi existente, Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca au formulat în data de 16 februarie o notificare firmei respective, prin care îi solicită să demareze lucrări de întreţinere a staţiei de transport, în conformitate cu obligaţiile asumate prin contractul de concesiune şi caietul de sarcini.

Comenteaza