Transportul școlar mai așteaptă. Părinții #rezistă :)

Transportul școlar mai așteaptă. Părinții #rezistă :)
School bus

O tentativă de descongestionare a traficului la orele dimineții întâmpină o rezistență robustă.

 

Primăria a anunțat încă din luna decembrie că dorește să implementeze un sistem de transport cu circuit închis pentru elevii din clasele mici, cu titlu experimental. Au fost alese două școli vecine, Bălcescu și Avram Iancu. S-a stabilit felul în care vor funcționa lucrurile: copiii vor fi luați de acasă sau din apropierea casei, vor fi supravegheați pe traseu de un polițist local și vor fi predați la școală învățătorului de serviciu sau agentului de pază. Și invers la întoarcere. Se știa și momentul când urma să plece proiectul la drum: începutul semestrului al doilea, adică februarie 2018. Ulterior s-a amânat pentru aprilie. Numai că luna se termină.


Din informațiile noastre, de vină ar fi încăpățânarea părinților. Chiar dacă acest proiect a plecat chiar de la o mămică. "Traficul din Cluj este grav afectat de către părinții care își transportă copiii la școli, mai ales în centru. Propun implementarea unui proiect de autobuze/microbuze școlare cu circuit închis, în cooperare cu toate școlile, iar copiii să fie luați din cea mai apropiată stație de locuința acestora. După-masă, la fel, copiii să fie transportați către locuințele lor. Monitorizarea transportului se va face printr-o aplicație", a scris Cristina Roman, pe bugetareparticipativă.ro, anul trecut. Acest proiect a strâns 217 voturi în faza a doua a procesului de bugetare participativă derulat de municipalitate, suficiente pentru a câștiga.


La solicitarea Companiei de Transport Public (CTP), părinții copiilor din clasele 0-4 de la cele două școli urmau să transmită adresa de la care trebuiau ridicați elevii. Dar aici a intervenit acea păcăleală celebră, cu părinții care își fac flotant la alte adrese, ca să își trimită copiii la școli ”de centru”. La momentul ”adevărului”, mulți dintre părinți s-au temut să nu aibă de suferit pentru această șmecherie și nu au declarat adresele reale, ci tot pe cele din flotant. Asta chiar dacă, nota bene, multora le-a expirat deja flotantul.


Anul trecut, primarul Emil Boc i-a amenințat pe clujenii care au apelat la flotant fals că trimite poliția în control la adresele din centru. Nu a făcut-o, dar acum a plătit nota de plată. Oamenii au fost prevăzători și au dat peste cap programul. ”Facem abstracție de adresele de flotant, care au avut valoare, potrivit legii, doar în ziua înscrierii copiilor”, a menționat și inspectorul școlar general Valentin Cuibus. Tot fără efect.


În plus, mulți părinți susțin că nu doresc să apeleze la transportul școlar. E modern, dar nouă nu ne trebuie. Cei mai mulți insistă să îi ducă personal, nu contează cât de mare e ambuteiajul, din motive de siguranță sau emoționale.


”Vom implementa proiectul din septembrie”, a promis viceprimarul Dan Tarcea. ”Nu renunțăm. Am avut discuții cu școlile, vom avea și cu părinții. Trebuie să le explicăm limpede că nu riscă nimic dacă ne declară adresa reală. Și că toată lumea are de câștigat dacă nu se mai creează ambuteiaje în zona școlilor, la 8 dimineața”, a afirmat și Liviu Neag, directorul CTP.


Și în prezent, există linii CTP pentru elevi, care pleacă la 7.20 din cartiere și revin după ora 14. Compania nu a reușit până acum să împiedicii adulții, cu sau fără copii în grijă, să circule cu aceste autobuze.


CITAT

"Școlile din Cluj trebuie să facă o contorizare a elevilor pe cartiere și să stabilească traseele autobuzelor/microbuzelor astfel încât aria de acoperire să fie cât mai mare. Părinții trebuie instruiți și convinși că această variantă aduce îmbunătățiri traficului din Cluj. Propun o închiriere a 7 autobuze/microbuze de la CTP, accesul să se facă automatizat printr-un card, iar abonamentele să fie parțial sau total subvenționate de primărie"

Cristina Roman, pe bugetareparticipativă.ro

 

 

 

 

Comenteaza