Transportul urban a intrat în grevă, la Turda

Transportul urban a intrat în grevă, la Turda
Angajaţii Societăţii de Transport Local au oprit lucrul marţi, timp de o oră. Miercuri au de gând să tragă pe dreapta mai mult şi să meargă la discuţii cu primarul.

Transportul local din Turda a fost oprit marţi, între 10 şi 11. Şoferii au tras pe dreapta în semn de protest pentru că o delegaţie a lor nu a fost primită de Tudor Ştefănie, primarul municipiului. Din 20 aprilie, STP a anunţat că iese din Turda, din cauză că nu mai primeşte subvenţii de la Consiliul Local şi că are parte de concurenţă neloială din partea unui alt operator de transport. 75 de persoane, şoferi, împiegaţi şi mecanici, vor trebui să îşi caute de lucru.

Pe timpul grevei de marţi, călătorii nu au fost obligaţi să aştepte prea mult prin staţii, pentru că Turda este probabil singurul oraş din ţară care are un transport local alternativ. Grupul ALIS face transport judeţean, dar oprind în majoritatea staţiilor din oraş, exact ca un operator urban. „Pierdem 90.000 de lei pe lună, din cauza lor", susţine directorul STP Turda, Dan Mostecky.

„Mie îmi place STP, păcat că pleacă. Nu ştiu cum va fi cu ALIS", a spus unul dintre călători. „Primăria nu îşi face treaba. Ar trebui să le dea subvenţii", a declarat un altul.

Eu nu ştiu de nicio grevă. Am văzut nişte afişe puse prin staţii, nesemnate, nevalidate juridic. O să vedem despre ce este vorba. Din punctul meu de vedere, contractul este valabil şi el trebuie respectat", a spus primarul Tudor Ştefănie.

Miercuri, angajaţii STP vor opri lucrul de dimineaţă, după ora 8, şi vor merge în grup la şedinţa Consiliului Local. „Este o şedinţă publică, pot să vină", a menţionat Ştefănie.

La precedenta şedinţă de consiliu local au luat parte circa 20 de angajaţi STP. Ei şi-au expus nemulţumirile, iar primarul le-a promis că îi va primi într-o audienţă. Oamenii nu au mai fost însă primiţi la primărie, iar acum vor să le vorbească din nou consilierilor. Ei se plâng că s-a ajuns la această situaţie din cauză că STP nu a mai primit, din 2012, subvenţiile prevăzute de lege.

"Noi, consilierii locali, am aflat de puţin timp că nu se mai plătesc subvenţii către STP. Ştiam că s-a discutat în comisia de buget-finanţe în a doua parte a anului 2012 că subvenţiile sunt cam mari, era 500.000 de lei pe an, şi s-a stabilit de şeful comisiei să se plafoneze la 300.000 de lei pe an, iar STP să se încadreze în aceşti bani. După aceea am aflat că nu li s-au mai plătit aceste sume, dar aici nu mai e obligaţia consiliului local, ci a executivului. Executivul trebuia să respecte", a declarat independentul Sorin Bichiş. Acesta, împreună cu alţi doi colegi, a şi întocmit un proiect de hotărâre, care să vină în sprijinul operatorului de transport urban, dar dezbaterea acestui document nu a fost inclusă pe ordinea de zi a şedinţei de miercuri a Consiliului Local Turda.


Iată comunicatul STP primit la redacţie şi care este semnat de directorul punctului de lucru Turda al STP, inginerul Robert Dan Mostecky:

„Astăzi, între 10 și 11, angajații STP Turda vor opri lucrul printr-o grevă de avertisment, protestând față de nepăsarea autorităţilor locale care nu doresc rezolvarea problemelor din transportul local. Mâine, 15.04.2015 transportul local va fi de asemenea oprit complet și
angajații vor participa în masă la ședința extraordinară de consiliu, ultima înainte de suspendarea activității anunțată de conducerea STP prin notificarea 3493/09.02.2015.

Reacția angajaţilor este firească, după ce în ședința de Consiliu Local din 26.03.2015 domnul primar Tudor Ştefănie a făcut o serie de afirmații neadevărate și fără acoperire, întrucât deși a promis angajaţilor în plină ședință de consiliu că-i primește la discuții a ignorat cererea
lor pentru audiență, în stilul deja caracteristic, evitând rezolvarea problemei transportului și preferând deplasarea le meciurile echipei de handbal sau "vânătoarea de ouă", considerate probabil mult mai importante pentru comunitatea locală.

În plus s-a blocat inițiativă aleșilor locali de renegociere a contractului existent și de aliniere a lui la legislația europeană din transport, prin neintroducerea pe ordinea de zi a ședinței de mâine 15.04.2015 a unui proiect de hotărâre inițiat în acest sens. Consider că revolta angajaţilor STP față de această atitudine e perfect justificată.

Sper ca cetățenii Municipiului Turda să înțeleagă cine este responsabil pentru această situație neplăcută și să susțină atât demersurile STP, cât și demersurile salariaţilor care au ca scop comun asigurarea unui viitor pentru transportul public local din Turda".

 

Comenteaza