Un pod a fost redat circulaţiei a doua oară în şapte luni
- Scris de Ionel Lespuc
- 16 Iun 2015, 14:25
- Administraţie
- Ascultă știrea
Podul peste Nadăş, din Iris, pe care circulă tramvaiele, a fost redeschis circulaţiei la începutul acestei săptămâni. Lucrările au fost demarate la începutul lunii iulie 2014 şi ar fi trebuit să se încheie în noiembrie, acelaşi an. Termenul de finalizare a fost însă depăşit cu mult. În decembrie, constructorii l-au dat în folosinţă prima dată, provizoriu, apoi - din primăvară - şantierul s-a redeschis, iar abia luni s-a oprit cu totul.
Licitaţia a fost câştigată de către firma ARL Cluj, care a făcut o ofertă de 6,27 milioane de lei, fără TVA. Constructorii au explicat întârzierile prin condiţiile tehnice impuse. În noiembrie, din cauză că pentru montarea şinelor este necesară o temperatură de 17 grade, dar a fost mult mai mică, aceştia au apelat la soluţii provizorii pentru a reda circulaţia pe timpul sezonului rece.
Lucrările, inclusiv refacerea totala a podului, fac parte dintr-un proiect vechi al oraşului, şi anume reabilitarea tramei stradale de acces la zona industrială, realizat si acesta pe fonduri europene.
Linia de tramvai de pe pod, in schimb, este ultima etapa din proiectul prin care s-au schimbat sinele in zona de nord-est a orasului. În total, pentru proiectul de modernizare a liniei de tramvai de la gară la fosta platformă CUG, s-au plătit 68.212.069,85 lei, deşi valoarea estimată iniţial a fost de 86.123.845,77 lei. Primăria a contribuit cu 5.254.685 lei inclusiv TVA sau 3.993.560,6 lei fără TVA. A fost realizată o lungime de cale simplă de tramvai de 14.149 metri. Suprafaţa carosabilă refăcută ca urmare a modificărilor de traseu a liniilor de tramvai este de 1.538,2 metri pătraţi.
Specialiştii municipalităţii susţin că, prin finalizarea acestui proiect, Clujul ar avea parte de o serie de beneficii, cum ar fi asigurarea unui transport urban sigur şi eficient pentru cel putin 17.650 persoane, reducerea cu 48% a timpului de călătorie , creşterea numărului persoanelor care utilizează transportul în comun pentru deplasările în oraş cu peste 10%, reducerea costurilor cu energia electrică aferente liniei de tramvai pe ruta Piaţa Gării-Bulevarul Muncii cu 38%, reducerea nivelului zgomotului generat de transportul cu tramvaiul cu cel putin 10%.