Viceprimar Cluj: ''Anul acesta scoatem la licitație centura metropolitană"
- Scris de Ziua de Cluj
- 25 Mar 2022, 10:31
- Administraţie
- Ascultă știrea
Termenul de finalizare a documentațiilor pentru centura metropolitană a Clujului este 31 martie 2022, însă acesta nu va putea fi respectat. Totuși, autoritățile locale asigură clujenii că proiectul va fi scos la licitație anul acesta.
"Studiul de fezabilitate nu va fi predat la timp. Mai avem nevoie de un acord de mediu, pentru care va avea loc o dezbatere publică în 28 aprilie. Aproximativ 90 - 100 de zile durează eliberarea acordului, dacă toate actele necesare sunt întrunite. Urmează apoi ca proiectul să ajungă la comisia tehnica de la CNAIR, apoi la Ministerul Transprturilor și apoi adoptat în Guvern. Ce pot să vă spun cu certitudine este că vom sctoate proiectul la licitație anul acesta", a declart viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE.
Centura metropolitană va avea 38 km, leagă vestul comunei Gilău de Apahida, şi are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în 2023. Costul final ar urma să urce la 250 de milioane de euro, estimează reprezentanții platformei de monitorizare a infrastructurii Pe Unde Merg.
O firmă din Cluj a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea Centurii Metropolitane. Aceasta se numește Explan și s-a asociat cu două societăți din Ungaria, Transinvest Budapest și SpecialTerv, respectiv cu altă companie locală, Cadsil SRL. Oferta financiară a asocierii câștigătoare a fost de 17,1 milioane lei fără taxa pe valoarea adăugată, adică 3,7 milioane de euro. Explan este deținută de Petru Ciufudean, un proiectant clujean cu numeroase contracte cu statul la activ.
Transregio Feleac se numeşte centura metropolitană în Master Planul General de Transport, proiectul urmând să fie realizat în două etape. Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Acest drum are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).
Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.