Anunț important! Încep înscrierile pentru tichetele de energie. Ce categorii de persoane pot primi ajutor lunar de 50 de lei
- Scris de Ziua de Cluj
- 20 Aug 2025, 15:35
- Economie
- Ascultă știrea

Consumatorii vulnerabili pot solicita, începând de miercuri, 20 august 2025, tichetele electronice de energie prin platforma online EPIDS (epids.mmuncii.ro), dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Pentru cei fără acces la internet, cererile pot fi depuse în scris la primăria de domiciliu sau la oficiile poștale, începând cu 28 august 2025, potrivit unui comunicat oficial.
Platforma online EPIDS poate fi accesată AICI.
Tichetul are o valoare de 50 de lei pe lună și poate fi utilizat exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, până la 31 martie 2026. Ministerul Energiei subliniază că acesta nu poate fi înstrăinat.
„Sprijinul pentru plata energiei înseamnă siguranța că lumina rămâne aprinsă și căldura nu lipsește din casele celor care au nevoie. Platforma digitală lansată astăzi poate fi folosită direct de beneficiari, dar și de reprezentanții primăriilor și ai Poștei Române, care îi vor ajuta pe românii fără competențe digitale să utilizeze sistemul electronic. Un stat responsabil este acela care are grijă de oamenii săi atunci când le este cel mai greu. Tichetele de energie sunt o garanție a solidarității”, a declarat Bogdan Ivan, ministrul Energiei.
Cine poate beneficia
De acest sprijin financiar pot beneficia:
- persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei;
- familiile cu venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.
Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt introduși automat în sistem, fără a mai depune cerere. Condiția este ca solicitantul să aibă domiciliul în România sau să dovedească rezidența legală.
Cum se depune cererea
Cererea pentru acordarea tichetelor de energie se depune o singură dată.
Pentru facturile aferente lunilor iulie și august 2025, cererile trebuie înregistrate în aplicația EPIDS până la 27 septembrie 2025.
Sprijinul nu se acordă în numerar și nu se virează în cont bancar. Plata se face direct la oficiile poștale, unde beneficiarii prezintă factura și actul de identitate.
Tichetul poate fi utilizat timp de 12 luni de la ultima încărcare, dar nu mai târziu de 31 martie 2026.
În cazul schimbării adresei sau a componenței familiei, beneficiarii trebuie să depună o nouă cerere, fie în aplicația EPIDS, fie la primărie sau la oficiile poștale.
Pentru detalii și suport, cetățenii pot apela Call-center-ul 021.93.09 al Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială sau pot trimite întrebări pe adresa de e-mail sprijinenergie@mmanpis.ro.
Potrivit estimărilor inițiale, peste 2,1 milioane de gospodării din România ar putea accesa acest ajutor, notează economica.net.