Atenție la țepele telefonice de tip „vishing”. Cum vă puteți feri

Atenție la țepele telefonice de tip „vishing”. Cum vă puteți feri
| Foto: tete_escape - depositphotos.com

Vishing-ul este o metodă de fraudă telefonică, pe care escrocii o folosesc pentru a obține date financiare de la victime.

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) atrage atenția, într-o postare pe Facebook, asupra cazurilor de vishing în România, o metodă de fraudă cibernetică prin care atacatorii folosesc apeluri telefonice pentru a obține informații personale și financiare de la victime.

Vishingul implică apeluri telefonice în care atacatorii se prezintă drept reprezentanți ai unor organizații de încredere, cum ar fi bănci sau instituții publice, pentru a convinge victimele să divulge date sensibile.

Potrivit DNSC, principalele semne de recunoaștere ale unui apel fraudulos includ crearea unui sentiment de urgență („Contul dumneavoastră a fost compromis!”), solicitarea directă de informații confidențiale precum coduri PIN sau parole, precum și utilizarea unui ton intimidant sau amenințător pentru a pune presiune pe interlocutor.

Pentru a se proteja împotriva acestui tip de fraudă, specialiștii DNSC recomandă evitarea divulgării informațiilor personale la telefon, încheierea apelului și contactarea directă a organizației respective folosind un număr oficial, precum și atenție sporită la apelurile de la numere necunoscute care solicită informații sensibile.

„Activarea autentificării în doi pași oferă un nivel suplimentar de protecție. Vigilența este esențială pentru a evita astfel de atacuri!”, subliniază Directoratul Național de Securitate Cibernetică.

Comenteaza