Campanie electorală începută cu stângul. BEC: Zeci de materiale publicitare politice din online sunt ilegale și trebuie înlăturate
- Scris de Ziua de Cluj
- 05 Apr 2025, 18:13
- Politica
- Ascultă știrea

Chiar în prima zi de campanie electorală pentru alegerile prezidențiale, vineri, 4 aprilie 2025, Biroul Electoral Central (BEC) a descoperit zeci de materiale publicitare politice publicate în mediul online care încalcă prevederile legale în vigoare.
Biroul Electoral Central a decis, sâmbătă, înlăturarea a 39 materiale publicitare politice din online pe motiv că încalcă prevederile legale.
„În ședința din data de 04.04.2025, Biroul Electoral Central a analizat un număr de 69 de materiale publicitare politice publicate în mediul online, constatând că 39 dintre acestea încalcă prevederile legale în vigoare și trebuie înlăturate”, a transmis BEC într-un comunicat oficial.
Regulile pentru materialele din campania electorală
Potrivit legislației în vigoare, condițiile care trebuie îndeplinite de materialele publicitare politice sunt: să fie pregătit, editat, prelucrat, plasat, promovat, publicat, distribuit și/sau difuzat în campania electorală de către un actor politic; să fie un material scris, tipărit, audio, video sau o imagine, indiferent de mediul de diseminare; să îndemne alegătorii în mod direct sau indirect să aleagă sau să nu aleagă, să voteze sau să nu voteze un candidat independent sau un candidat al unui partid politic, al unei alianțe politice, organizații a cetățenilor aparținând minorităților naționale sau al unei alianțe electorale, clar identificat.
Totodată, aceste materiale trebuie să conțină mai multe informații, printre care o indicație privind faptul că reprezintă un material publicitar politic; candidatul sau formațiunea politică la cererea căreia sau în numele căreia este pregătit, plasat, promovat, publicat, distribuit sau difuzat materialul publicitar politic, respectiv numele și adresa de e-mail, precum și adresa poștală a candidatului, atunci când aceasta este dezvăluită public de către acesta, sau adresa sediului, în cazul formațiunilor politice; o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unor tehnici de vizare a unui public-țintă sau de distribuire a materialelor publicitare.
Alte informații sunt: o mențiune că sumele cheltuite pentru pregătirea, plasarea, promovarea, publicarea, distribuirea sau difuzarea materialului publicitar politic provin exclusiv din sursele permise de Legea 334/2006; după caz, o mențiune că materialul publicitar politic a făcut obiectul unei promovări electorale sau al unei promovări electorale plătite; codul unic de identificare al mandatarului financiar înregistrat la Autoritatea Electorală Permanentă.