Foto Clujul, capitala turismului românesc pentru patru zile. S-a deschis târgul ”Wonder Destinations”. Mârza: ”Visez asta de 6 ani”
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 16:10
- Eveniment
- Ascultă știrea
Cluj-Napoca a devenit, din nou, centrul atenției industriei de turism din România, odată cu deschiderea Târgului de Turism de la Wonderland Resort, eveniment care reunește profesioniști, autorități și pasionați de călătorii, într-un cadru ce îmbină perfect tradiția și modernitatea.
Deschiderea târgului a avut loc într-o atmosferă festivă, presărată cu aplauze, glume și un simbolic moment de tăiere a “pitei”.
„Ce atmosferă superbă, aici,la Cluj, dragi clujeni, dragi transilvăneni, nu ratați următoarele patru zile, veniți aici la Wonder Resort, să vă alegeți destinațiile de vis pentru vacanțele viitoare. Vă asigur că veți pleca de aici cu cel puțin trei idei bune”, a declarat primarul Emil Boc, felicitându-l pe Darius Mârza, patronul Wonderland Resort Cluj și organizatorul târgului, „pentru viziune și curaj”.
Clujul - un reper turistic național și european
Evenimentul, organizat sub motto-ul „O punte între industrie și comunitate”, a adus împreună zeci de agenții de turism, operatori și autorități, dornici să arate că turismul clujean și românesc are potențial de top european.
„Din nou, Clujul și România sunt pe harta Europei a târgurilor de turism. Acest târg are toate ingredientele de a fi la nivel european, prin calitatea serviciilor aduse de dumneavoastră și prin ceea ce putem oferi românilor, clujenilor, aici, acasă”, a subliniat edilul.
Turismul viitorului: între inteligență artificială și patriotism local
Primarul a amintit și importanța inovației în domeniu, subliniind rolul noilor tehnologii.
„Am văzut că ați introdus în concept inclusiv algoritmi de inteligență artificială. Turismul viitorului nu va putea ocoli nici el inteligență artificială - așa cum medicina, de exemplu, nu o mai poate ocoli, sunt convins că și în domeniul turismului, dacă vom ști să utilizăm algoritmii de inteligență artificială, vom avea soluții pentru un sejur cât mai reușit și cât mai bun cu putință”, a spus Boc.
Totodată, edilul a făcut un apel la schimbarea mentalității românilor, pentru a-și redescoperi propria țară: „Trebuie să învățăm să ne vizităm țara. România trebuie să fie prima opțiune pentru români - avem de toate: de la deltă, litoral, munți și sate de poveste, până la orașe pline de viață precum Clujul.”
Infrastructură și servicii — provocările din culisele turismului
Într-o notă sinceră, edilul a recunoscut că infrastructura rămâne una dintre marile probleme ale turismului românesc.
„Este o problemă majoră: nu putem vorbi de un turism competitiv fără infrastructură. Cât timp drumul de la București la Râmnicu Vâlcea durează 11 ore, ne pierdem avantajul competitiv. Trebuie să schimbăm asta.”
A încurajat, totodată, profesioniștii din HoReCa să investească în calitatea serviciilor și în formarea personalului, pentru a transforma turismul românesc într-un motor economic real: „Să nu mai fie ‘lasă că merge și așa’. Trebuie servicii de top, 12 luni pe an. Așa putem deveni rentabili și profesioniști.”
Darius Mârza: Visez acest moment de 6 ani
„Să știți că am acest vis de 6 ani - am încercat cu foarte multă lume, nu am găsit nicio susținere și când am auzit că a fost invitat la o nuntă patronul de la Paralela 45, am întrebat dacă mai e aici, dar mi s-a spus că deja a plecat. M-am urcat în mașină și am mers toată noaptea până la București să vorbesc cu Alin Burcea. Dimineața am intrat la el în birou și i-am zis: 'Facem? Uitați, asta e viziunea mea, de cinci ani caut un partener, un specialist în turism, să facem ceva cu turismul din România. Puneți umărul cu mine la treabă?'. Pe loc a zis: 'da, am încredere în tine, ești nebun, delegat, dar hai să facem treabă. Și așa am reușit să facem treabă'” - a relatat Darius Mârza, organizatorul „Wonder Destinations”.
Delia, premii și atmosferă de sărbătoare
„Wonder Destinations” are loc în perioada 13–16 noiembrie și reunește peste 40 de expozanți – agenții de turism, hoteluri, stațiuni, furnizori de servicii și companii de tehnologie – și își propune să fie mai mult decât un simplu târg comercial: o platformă de dialog și reconstrucție a turismului românesc.
Târgul include și momente de relaxare și divertisment, printre care concertul Deliei de sâmbătă seara, precum și tombole cu vacanțe all-inclusive în Antalya pentru vizitatori. Evenimentul se încheie duminică seara, după trei zile de prezentări, degustări și dezbateri tematice.




















