Regizorul Felix Alexa revine la Teatrul Maghiar din Cluj cu piesa "Pelicanul"

Regizorul Felix Alexa revine la Teatrul Maghiar din Cluj cu piesa
Regizorul Felix Alexa revine la Teatrul Maghiar din Cluj şi montează din nou o piesă a celebrului dramaturg nordic, August Strindberg, "Pelicanul". Premiera spectacolului va avea loc sâmbătă, 27 februarie 2016, la ora 20.00, următorul spectacol fiind programat luni, 29 februarie 2016, tot la 20.00.

Regizorul a declarat că "Pelicanul" este o piesă mult mai puțin realistă decât Domnișoara Julie, fiind caracterizată, cu precădere, de senzațiile vizuale și senzuale. Strindberg are, în opinia lui Felix Alexa, o viziune violentă asupra familiei și a omenirii, lucru care îi conferă actualitate chiar și în 2016. Această violență este totodată poetică, personajele fiind în același timp odioase și sublime. Regizorul a precizat că a conceput spectacolul Pelicanul ca un fel de muzică a senzațiilor, a sentimentelor personajelor.

A juca Strindberg "e ca și cum ai dansa pe muchie de cuțit, pe marginea prăpastiei, acolo unde în fiecare clipă poți să cazi." Rolurile din piesă sunt "de substanță, lucrate pe un anumit tip de senzație." Din distribuția spectacolului fac parte actorii Imola Kézdi, Zsolt Bogdán, Éva Imre, Péter Árus și Melinda Kántor.

Regizorul Felix Alexa despre spectacol: "Pelicanul este o piesă de cameră, face parte din cele cinci piese de cameră, pe care Strindberg le-a scris spre sfârșitul vieții. Sunt niște piese foarte muzicale, la nivelul muzicalității stărilor sufletești, muzicalitatea ritmurilor scenelor. Am și mers în această direcție în spectacol. Am lucrat mult la ritmurile diferite ale fiecărei scene. Strindberg era pasionat de muzică, cânta la unele instrumente, și cumva când a scris piesele avea în cap o anumite muzicalitate interioară a pieselor. Relațiile dintre personaje se dezvoltă cu suișuri și coborâșuri violente, ca un fel de partitură muzicală foarte ritmată. În Pelicanul am mers într-o zonă mult mai absurdă, și nerealistă, și în același timp am păstrat ceea ce, pentru mine, este un numitor comun al pieselor lui Strindberg: intensitatea jocului actoricesc, o anumită emoție dusă uneori la extreme, o încărcătură emoțională dusă la limită aproape. Piesele lui Strindberg cu toate că au fost scrise în urmă cu aproape 100 de ani, sunt și azi foarte moderne, tocmai pentru că sunt scrise de un om, care a avut o viziune aproape apocaliptică a lumii în care trăim.Acest spectacol este o imagine a lumii în care trăim, cinică, de o violență latentă ce izbucnește uneori exploziv. O lume a distrugerii și autodistrugerii sufletești. Strindberg este de o modernitate acută tocmai prin detaliile acestei apocalipse familiale pe care ne-o prezintă cu umor negru și prin situații limită. Acolo unde speranța a murit și iluziile devin inutile, începe teritoriul senzațiilor și emoțiilor extreme. Acest teritoriu straniu l-am explorat în Pelicanul, alături de o echipă de actori minunați."

Spectacolul este recomandat tinerilor de peste 14 ani.

Comenteaza