Un studiu sociologic și o campanie de igienizare a râului, în debutul primei ediții a Someș Delivery

Un studiu sociologic și o campanie de igienizare a râului, în debutul primei ediții a Someș Delivery
Un studiu sociolog și o campanie de igienizare vor preceda ediția-pilot a Someș Delivery, mini-festivalul organizat, în perioada 12-14 iunie 2015, pe malul Someşului - tronsonul dintre podul Napoca și podul Horea.

În fiecare an, Someș Delivery va aborda un alt tronson al râului, iar porțiunea propusă anul acesta, cea dintre podul Napoca și podul Horea, va intra în curând în pregătiri: Zero Waste România va organiza cu ajutorul voluntarilor o acțiune de igienizare în data de 6 iunie 2015.

Toți cei care doresc să se implice în acțiunea de curățenie pot să se înscrie, până cel târziu în 1 iunie 2015, printr-un mesaj conținând datele de contact la info@zerowasteromania.org.

Un efort care deja a început este realizarea unui studiu sociologic prin care membrii comunității locale, în special riveranii, să fie consultați în luarea deciziilor de amenajare a spațiului public. Studiul este gestionat de Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității „Babeș-Bolyai".

"Cercetarea sociologică va cuprinde trei etape: o analiză a zonei (prin interviuri, observații directe, culegere de date și de narațiuni), o analiză a compoziției socio-demografice a zonei și un workshop de consultare publică și urbanism participativ cu locuitorii zonei în timpul Someș Delivery. Rezultatele cercetării vor fi prezentate într-o expoziție în weekendul 13-14 iunie 2015 și vor face parte din raportul final al proiectului Someș Delivery, care va fi înaintat autorităților locale și va sugera modele de folosire a spațiilor urbane", transmit organizatorii. 

Până atunci, mai sunt 3 zile în care clujenii interesați de soarta Someșului pot depune proiecte pentru evenimente culturale și/sauamenajări temporare pe malurile râului.

Invitația este deschisă tuturor clujenilor, indiferent de forma de organizare (persoane, grupuri fără personalitate juridică, organizații sau companii) și de experiența precedentă, importante fiind ideile care pot readuce Someșul în prim-plan. Important de menționat este că, pentru a asigura la timp toate aprobările necesare implementării proiectelor, nu pot fi organizate în acest an activități pe cursul de apă propriuzis sau amenajări care presupun accesul direct spre apă.

După termenul-limită din data de 21 mai, proiectele câștigătoare vor fi selectate de un juriu din care fac parte: Șerban Țigănaș (arhitect, președinte al Ordinului Arhitecților din România), Dana Vais (arhitect, Facultatea de Arhitectură și Urbanism Cluj), Rarița Zbranca (manager cultural, Cluj-Napoca 2021 - Capitala Culturală Europeană),  Alexa Băcanu (coordonator evenimente, Someș Delivery), Oana Dumitru (coordonator PR și evenimente, Cărturești / Street Delivery), Mihai Mateiu (coordonator PR și evenimente , Cărturești Cluj / Someș Delivery), Marius Moga (arhitect, Asociația miniMASS / Someș Delivery), Ana Niculescu (manager comunicare, Cărturești / Street Delivery). 

Mai multe detalii și regulamentul complet pot fi găsite pe site-ul www.somesdelivery.ro.

Someș Delivery este un proiect cultural pe termen lung, care-și propune să contribuie la apropierea clujenilor de Someș prin valorizarea potențialului acestuia și evidențierea rolului pe care l-ar putea juca în dezvoltarea orașului. Fiecare ediție va aborda un alt tronson de râu, încercând să găsească, prin concurs, ideile bune de amenajare a acestuia, consultând comunitatea și implicând riveranii, locuitori și instituții, în animarea zonei. Un proiect de mediu derulat în paralel urmărește igienizarea întregului curs al Someșului Mic. Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca vor primi la finalul fiecărei ediții un raport concluziv, ca suport al efortului lor de transformare a Someșului într-un spațiu al clujenilor.

Prima ediție Someș Delivery are loc în perioada 13-14 iunie 2015 pe tronsonul cuprins între podul Napoca și podul Horea.

 

Comenteaza