Plouă cu plângeri la Protecţia Consumatorului după ce E.On Gaz a trimis facturile pe martie

Plouă cu plângeri la Protecţia Consumatorului după ce E.On Gaz a trimis facturile pe martie
Plouă cu plângeri la Protecţia Consumatorului, unde furnizorul de gaze E.On Gaz este reclamat pentru facturi foarte mari pe luna martie. Numai în ultimele zile au fost înregistrate cel puţin şase reclamaţii, la care se adaugă cel puţin opt reclamaţii telefonice în fiecare zi. Problema ar fi însă una de exprimare pe factură, spune inspectorul-şef al Oficiului pentru Protecţia Consumatorului, Mircea Radu.

"Sunt foarte multe plângeri. Primim 20 de telefoane pe zi, în ultima vreme, iar dintre acestea opt până la zece telefoane se referă la facturile de la E.On Gaz", spune Radu. Acesta spune că plângerile vin după ce E.On Gaz a distribuit facturile pentru consumul pe luna martie, unde suma de plată este foarte mare. "Problema, chiar dacă e una reală, este una de exprimare: pe facturi apare fraza "index citire", care nu are ce să caute pe o factură de estimare", spune el.

Radu a precizat că a îndrumat mulţi dintre reclamanţi să se adreseze E.On Gaz pentru clarificări. "Din câte am înţeles oamenilor li s-a explicat şi au înţeles, 80% dintre ei au fost mulţumiţi de răspuns", adaugă Radu, precizând că facturile sunt justificate. "În luna martie lumea a dat drumul la gaz, pentru că a fost frig. Consumul a fost mare", explică acesta.

Attila F.  (65 ani) este unul dintre reclamanţi şi a depus astăzi o plângere la OPC. "De obicei factura e de maxim 300 de lei, iar acum mi-a venit, pe martie, o sumă de plată de 611 lei, dublu. Nu am avut un consum aşa de mare", spune el pentru ziuadecj.ro. "E.On Gaz încasează înainte, oamenii plătesc iar ei ţin două-trei luni banii acolo. Reglarea se face după trei luni, timp în care ei primesc dobândă pe banii noştri. Niciodată nu am primit o reglare în minus, doar în plus. Trebuiau să apară sume şi în minus", a mai spus el.

Comenteaza