Constructorul autostrăzii Gilău - Nădășel e campion la încasări din banii CNADNR

Constructorul autostrăzii Gilău - Nădășel e campion la încasări din banii CNADNR
Transilvania şi Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulţi bani pentru construcţia de autostrăzi şi reabi­litarea de drumuri na­ţionale, puţin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiţii în şosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza plăţilor realizate în pe­rioada 2012-2014 de către Com­pania Naţio­nală de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţio­nale din România (CNADNR).

 

În regiunea Moldova s-au chel­tuit cele mai mici sume în ultimii trei ani, doar circa 100 de milioane de euro, în contextul în care nicio auto­stradă nu străbate încă zona şi doar puţine drumuri naţionale au fost mo­dernizate, printre care DN 29 Su­ceava-Botoşani sau DN 24 Galaţi-Vaslui-Crasna, potrivit ZF.

Moldova este, de altfel, cea mai săracă regiune din România, cunoscută pentru forţa de muncă mai ieftină decât în restul ţării şi infra­struc­tura slab dezvol­tată. Re­giunea de nord-est a ţării, care se identifică cu Mol­dova, are un PIB per capita de doar 3.400 de euro, faţă de o medie na­ţională de 5.500 de euro.

Numărul unu în topul plăţilor realizate de CNADR în primul semestru din an, se află UMB Spedition, firma lui Dorinel Umbrărescu, cu un total de 70,4 milioane de euro. UMB Spedition construieşte acum tronsonul Gilău - Nădăşel.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel, care trebuia executat până în 2012.

Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Comenteaza