Sheraton îşi îndreaptă din nou privirea către Cluj

Sheraton îşi îndreaptă din nou privirea către Cluj
Grupul hotelier Starwood are în vedere două oraşe pentru extindere, Cluj-Napoca şi Timişoara, anunţă conducerea regională. Lanţul internaţional ce deţine brandul Sheraton convenise cu omul de afaceri clujean Arpad Paszkany plasarea primului hotel de acest fel din ţara noastră în proiectul Sigma Towers. Criza a stricat planurile, iar Howard Johnson Bucureşti a făcut ulterior acest pas.

„Procesul de extindere este încă la început, la stadiul de discuţii. Căutăm atât proprietari, cât şi locaţii potrivite în oraşele mari ale ţării, de exemplu Cluj-Napoca şi Timişoara. România este un punct foarte important pentru întâlniri de orice gen, de exemplu pentru oamenii de afaceri, şi din acest motiv suntem interesaţi de extindere. Ne aşteptăm ca anul viitor să avem rezultate foarte bune aici şi să ne putem extinde brandul, deci pentru noi, business-ul din România este favorabil”, a menţionat Robert Koren, vicepreşedinte al Europa de Est al Starwood Hotels & Resorts Worldwide (SHRW), citat de portalul Bursa.ro. 
 
Compania Grand Plaza Hotel a investit 6 milioane de euro pentru ca hotelul de 270 de camere să fie convertit de la 4* la 5* şi pentru a corespunde cerinţelor şi normelor Sheraton. Hotelul este integrat în lanţul internaţional printr-un contract de franciză. Grand Plaza Hotel este proprietarul şi compania care operează fostul hotel Dorobanţi din Bucureşti. Consiliul Concurenţei a anunţat aprobarea tranzacţiei prin care Tatika Investments Cipru, care deţine Ramada Parc şi Ramada Plaza, prelua International Business Trading, proprietara Howard Johnson Bucureşti, cele trei hoteluri aparţinând indirect omului de afaceri Radu Dimofte.
 
La debutul crizei mondiale, în decembrie 2008, conducerea societăţii Sigma Towers Cluj, controlată de Paszkany, anunţa o înţelegere pe 30 de ani cu SHRW. Investiţia pentru primul imobil al Sigma Towers era estimată la 120 de milioane de euro, jumătate revenind zonei de hotel. Lucrările la complexul multifuncţional urmau să demareze în 2009, fără un contract cu o instituţie financiară. Ansamblul trebuia să se întindă pe 2 ha, în zona complexului existent din cartierul Zorilor, cu o arie construită de 120.000 mp. 
 
Primul turn urma să fie gata în 2012, an în care să demareze lucrările la al doilea. Conform proiectului, primul trebuia să includă 110 apartamente, hotelul de 5*, o sală de conferinţe, spaţii de birouri de clasa A. Proiectul hotelului prevedea trei restaurante, bar tematic, cafenea, bar în loby, centru spa, sală de gimnastică dotată cu piscină, saună şi vestiare. Sheraton este cel mai mare brand al SHRW, una dintre cele mai importante companii de ospitalitate din lume, cu 1.200 de imobile în 100 de ţări şi cu 181.400 de angajaţi în cadrul proprietăţilor sale. 
 

Curtaţi de chinezi. Dar şi de Hyatt
 
Trei companii din China s-au arătat interesate în acest an de cumpărarea SHRW: Jin Jiang International Hotels Group, HNA Group şi China Investment Corp, conform companiei de  consultanță MKG. Investitorii asiatici aşteaptă acum aprobarea guvernului chinez pentru a face achiziţia, iar răspunsul ar trebui să vină în câteva săptămâni. O altă propunere a venit din partea Hyat Hotels Corporation, urcând valoarea pachetului majoritar de acţiuni al SHRW de la bursa americană la 17 miliarde de dolari.    
 

Cele mai mari grupuri  internaţionale 
(camere şi hoteluri) 
 
1. IHG 675.982     4.602
2. Hilton         652.378     3.992
3. Marriott         638.793     3.672
4. Wyndham     627.437     7.342
5. Choice         497.023     6.198
6. Accor         450.199     3.515
7. SHRW         328.055     1.121
8. Best Western     311.611     4.024
9. Home Inns     214.070     1.772
10. Carlson         166.245     1.077 
 
Sursa: MKG Group, 2013

Comenteaza