What happens next? Hai la Cluj! Propunerea la care au răspuns sute de antreprenori britanici nemulţumiţi de Brexit

What happens next? Hai la Cluj! Propunerea la care au răspuns sute de antreprenori britanici nemulţumiţi de Brexit
Un website în valoare de 100 de euro, 30.000 de vizitatori şi peste 100 de e-mailuri în 48 de ore. Aşa arată o campanie online, lansată de doi tineri din Cluj, prin care antreprenorii britanici nemulţumiţi de Brexit sunt invitaţi să vină în Capitala Transilvaniei.

Cei doi, Adrian Doncea şi Elena Hurjui, au construit, în weekend, site-ul „Transylvania Beyond", pe care îl promovează pe Facebook cu bani din propriile buzunare. A ajuns viral, iar despre campanie s-au scris articole în publicaţii mari din străinătate, precum The Guardian sau Business Insider.

„Dacă nu îţi surâde ideea să fii blocat pe o insulă împreună cu Boris & Nigel pentru tot restul vieţii tale, s-ar putea să avem un plan" - aşa arată una dintre reclamele de pe reţeaua de socializare, care face trimitere la site-ul care îi încurajează pe antreprenorii britanici nemulţumiţi de rezultatul referendumului să se mute în Transilvania.

Adrian a făcut apel pe Facebook la companiile din Cluj să ajute la promovarea proiectului.

„30.000 de vizitatori şi peste 100 de emailuri în 48 de ore de la antreprenori şi tineri londonezi interesaţi să vină la Cluj şi să înceapă o companie aici. Totul cu un simplu sait construit în weekend şi 100 euro investiţi din buzunar în Facebook ads. Cluj, chiar nu se găseşte o singură companie care să sponsorizeze o campanie online care să facă saitul mai vizibil şi să aducă antreprenori în oraş? Putem aduna o listă cu câteva mii de antreprenori britanici interesaţi să vină încoace. Hai, Cluj, că nu bate oportunitatea la uşă în fiecare zi!", a scris Doncea la două zile după ce a lansat website-ul.

Acum, cei doi antreprenori din Cluj primesc un e-mail la fiecare nouă minute de la britanici interesaţi de relocarea în România.

Doncea a enumerat şi o listă de beneficii pe care le-ar avea antreprenorii britanici în Transilvania: talent IT excelent, care costă de trei ori mai puţin decât în Regatul Unit, taxe mici, viteză mare a internetului şi o „surprinzătoare" calitate înaltă a vieţii la Cluj-Napoca.

Amintim că oraşul Cluj-Napoca a fost ţinta unor mesaje xenofobe apărute în Olanda înainte de Brexit: "Cine a transformat visul european într-un coșmar? (Cluj-Napoca) România trebuie să plece, nu Marea Britanie!", scria pe mai multe afişe plasate pe străzile din Eindhoven. Campania ar fi aparţinut unor extremişti maghiari.

52%, adică 17.410.742, dintre britanici au votat pentru Brexit, iar 48%, 16.141.241, pentru rămânerea în Uniunea Europeană. Așa arată datele referendumului de vinerea trecută.


Comenteaza