Piaţa românească de echipament sportiv se apropie de 1 miliard de lei. Cine sunt campionii

Piaţa românească de echipament sportiv se apropie de 1 miliard de lei. Cine sunt campionii
Piaţa de echipament sportiv este dominată de cinci retaileri.

Cei mai importanţi cinci jucători de pe piaţa românească de echipamente sportive, respectiv Decathlon, Hervis, Inter­sport, FF Group şi Adidas, au ter­mi­nat anul trecut cu un plus al busines­sului de peste 20%. Afacerile celor cinci s-au apropiat de 1 mld. lei pe fondul deschiderii de noi magazine, al creşterii consumului în general şi al apetitului pentru sport în particular.

Avansul businessului celor cinci a fost de peste două ori mai mare decât cel al consumului în general.

„Anul acesta, consumul a conti­nuat să crească puternic, astfel că avansul businessului este chiar peste cel de anul trecut. Mai există loc de creştere", spune Cătălin Pozdarie, executivul român care conduce reţea­ua Hervis, pentru zf.ro. Cu o reţea de 18 magazine, Hervis este una dintre cele mai importante reţele specializate din piaţă, cu afaceri de peste 100 mil. lei.

Liderul pieţei de echipamente sportive este în continuare reţeaua Decathlon, care a reuşit anul trecut să îşi majoreze businessul cu o treime, până la 411 milioane de lei. Retailerul a intrat pe piaţa locală în 2009, în plină criză financiară, fiind ultimul jucător care şi-a făcut loc pe o piaţă evaluată la 2,5-3,5 mld. lei.

Valoarea totală a pieţei variază de la jucător la jucător şi de la o com­panie de cercetare de piaţă la alta.

Piaţa este împărţită între retailerii specializaţi, precum Decathlon, In­ter­sport şi Hervis, magazinele mo­no­brand printre care Adidas şi Nike, jucă­torii online şi lanţurile de hiper­mar­keturi sau supermarketuri.

 

Comenteaza