Cum îţi deblochezi gratuit telefonul mobil

Cum îţi deblochezi gratuit telefonul mobil
Utilizatorii pot solicita deblocarea telefoanelor codate în reţea, la achiziţionarea terminalului sau oricând după aceea pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garanţie al terminalului, a anunţat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Condiţiile standard minime de deblocare a terminalelor codate în reţelele de comunicaţii mobile au fost stabilite printr-un cod de conduită, adoptat de principalii operatori de telefonie mobilă din România. Acesta prevede că operatorii decodează gratuit terminalul achiziţionat doar în cazul în care acesta este cumpărat individual, fără servicii de comunicaţii electronice. 
 
În cazul telefoanelor achiziţionate împreună cu un serviciu de comunicaţii electronice, în cadrul unui pachet promoţional sau la un preţ preferenţial, decodarea presupune plata unui tarif pentru deblocare, indiferent dacă are loc înainte sau după expirarea perioadei minime contractuale, precizează ANCOM. 
 
Valoarea tarifului de decodare este stabilită de fiecare operator în parte. În aceste cazuri, contractele încheiate de operatori cu utilizatorii trebuie să conţină informaţii cu privire la faptul că telefonul este codat în reţea şi la condiţiile de deblocare.  
 
Conform codului de conduită, deblocarea ar trebui să se realizeze în maxim 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării. Este specificat în cod faptul că operatorii vor debloca numai telefoanele care nu au depăşit durata medie de utilizare menţionată de producător în certificatul de garanţie. Deblocarea terminalelor mai vechi se poate realiza numai în măsură în care operatorii dispun de resursele tehnice necesare pentru a face acest lucru.
 
Dacă telefonul cumpărat odată cu serviciul de telefonie este blocat în reţea şi nu există în contract nicio informaţie despre acest lucru, utilizatorii pot sesiza ANCOM. În cazul în care furnizorul nu a respectat condiţiile de deblocare menţionate în contract, utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

De remarcat că deşi operatorii de reţele mobile şi-au asumat codul de conduită, documentul nu are valoare de lege, iar ANCOM nu poate sancţiona un furnizor pentru nerespectarea acestuia.

Comenteaza