Investitorii japonezi au dat Bucureștiul pe Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 15 Oct 2017, 14:47
- Economie
- Ascultă știrea
“Japonia nu figurează între primele 10 state cu investiții în România pentru că aceste companii activează aici și prin subsidiare. Companiile cu acționariat japonez au creat în România, direct sau indirect, zeci de mii de locuri de muncă”, au lămurit reprezentanții acestora. NTT DATA România, cu sediul la Cluj-Napoca, are ca țintă un efectiv de peste 3.000 de angajați.
“Avem un sediu foarte frumos în zona Pieței Mihai Viteazul, unde vă așteptăm ca vizitatori. 60% dintre angajați sunt vorbitori de limbă germană, dat fiind faptul că ne adresăm în special piețelor din Germania, Austria sau Elveția. Principalele sectoare pe care le abordăm sunt automotive, industrial, servicii IT&C”, a menționat Titus Mic, director de operațiuni în cadrul companiei.
Ursus Breweries România (UBR) a fost preluată de trustul Asahi. “Încă este devreme să ne pronunțăm cum este cu noul acționar, nu sunt schimbări majore. Ne desfășurăm activitatea în mod normal, așa cum era și înainte”, susține Oana Mateescu, manager de comunicare al UBR. Producătorul de bere a avut în 2016 o producție de 6,4 milioane hl, iar Timișoreana, Ursus și Ciucaș ocupă primele poziții pe segmentul lor din piață, au precizat reprezentanții companiei.
Decanul Facultății de Business, Ioan Alin Nistor, i-a îndemnat pe niponi să participe la programele derulate de instituție. “Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) are 21 de facultăți și 40.000 de studenți. Important este însă nu ceea ce fac studenții în timpul facultății, ci cum reușesc să se integreze în muncă după absolvire. Avem programe de internship în companii, interviuri cu managerii lor, dar ne axăm și pe dezvoltarea zonelor rurale din Transilvania. Manageri de top din cadrul PricewaterhouseCoopers susțin cursuri în cadrul facultății noastre”, a informat Nistor.
Programul japonezilor a cuprins și o vizită la municipalitatea clujeană. “Întrevederea s-a axat pe posibilitățile de extindere a colaborărilor, cu precădere în domeniul de business, dar și în domeniile educațional-universitar și cultural, Centrul Cultural Japonez din Cluj fiind sprijinit de către mediul de business local. Delegația niponă a remarcat modul în care Cluj-Napoca a progresat în ultimii ani și a subliniat importanța crucială a încrederii în instituțiile publice pentru dezvoltarea colaborărilor de business între comunitățile noastre”, a relatat primarul Emil Boc.
Japan External Trade Organization (JETRO), organizatorul delegației, este o asociere cu legături guvernamentale, având ca scop comerțul și investițiile reciproce între Japonia și restul lumii. Aceasta a fost înființată în 1958 pentru a promova exportul japonez în afara granițelor țării, însă apogeul conturat în sec. XXI a fost orientat spre promovarea investițiilor străine directe în Japonia și susținerea firmelor japoneze mici și medii pentru a-și maximiza potențialul de export la nivel global.
Companii japoneze cu prezență la Cluj
Fujikura..............................automotive
Asahi – UBR........................industria berii
NTT DATA............................tehnologia informației
Daichii Sankyo - Terapia.......medicamente
Sursa: JETRO