Piaţa auto clujeană a intrat în recul
- Scris de Ziua de Cluj
- 15 Iul 2010, 17:12
- Economie
- Ascultă știrea

Dealerii pun acest lucru pe seama ezitărilor din Programul Rabla. Nori negri se abat asupra pieţei auto. După o primăvară ce părea să dezgheţe vânzările, cu un vârf în aprilie, a urmat o perioadă ce consemnează revenirea pe scădere.
în aprilie vânzările de autoturisme în Cluj au cunoscut o creştere puternică, însă din mai au intrat din nou pe o pantă descendentă. Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor, în mai nu au fost înregistrate decât 266 de autoturisme noi şi 688 la mâna a doua. în aprilie volumul înmatriculărilor era de 303 unităţi, cea mai mare valoare de la începutul anului.
în primele cinci luni în Cluj au fost înmatriculate 685 de maşini noi şi 3.280 vechi.
“Am o maşină mai veche pe care o folosesc pentru familie, dar a venit momentul să o schimb cu o Dacia Duster, prin Programul Rabla. Cred că raportul calitate-preţ este bun şi vrem să profităm de oportunitatea asta, cu REMAT”, mărturiseşte Adriana, o tânără din Bonţida. “Degeaba ai ziduri frumoase, trebuie să le umpli cu oameni şi cu servicii, altfel nu te impui în piaţă. Ne-am propus să avem constant un trafic ridicat la service şi la showroom-uri. Piaţa clujeană a scăzut şi prin faptul că nu mai existau vouchere pentru Programul Rabla, iar noi nu putem să controlăm acest lucru”, susţine Ancuţa Abrudan, director de marketing la RMB Inter-Auto.
Ultimul raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că la nivel naţional vânzările au scăzut cu 32,5% în primele cinci luni comparativ cu acelaşi interval din 2009. După scăderile de peste 50% din ianuarie şi februarie la vânzările de Dacia, în comparaţie cu aceleaşi luni ale anului trecut, în martie s-a înregistrat o tendinţă pozitivă (+4,5% faţă de martie 2009), respectiv de 3.995 faţă de 3.823 de unităţi vândute, iar în aprilie şi mai vânzările sunt cu câte 19% mai reduse faţă de anul trecut.
Doar două mărci din Top 10 au reuşit să se menţină pe creştere în mai 2010 în comparaţie cu aceeaşi lună din 2009: Chevrolet (+13,4%) – 1.626 de maşini şi Ford (+4,4%) – 3.473, potrivit APIA. Cele mai importante scăderi le-au avut Hyundai (-61,3%), Peugeot (-47,7%), Opel (-36,2%). La modele aduse din străinătate în ascensiune se află Ford Fiesta (+80,4%) – 1.304 maşini vândute în perioada ianuarie-mai, urmat de Opel Astra (+73,8%) – 930 şi de Volkswagen (VW) Polo (+26,5%), în timp ce un regres important s-a manifestat la Hyundai I 30 (-37,3%), Renault Clio (-30,9%) şi VW Golf (-29,0%). La maşinile cu motorizare diesel, piaţa este în scădere generală, excepţiile fiind BMW la mărci (+44,0%) şi Ford Fiesta la modele (+31,3%). Scăderi foarte mari au avut mărcile Hyundai (-77,1%), VW (-49,6%), Citroën (-47,3%), Opel (-43,4%) şi Renault (-42,2%).