România a devenit neatractivă pentru retailerii internaţionali - studiu
- Scris de Ionel Lespuc
- 20 Iun 2011, 16:11
- Economie
- Ascultă știrea
România a ieşit din clasamentul celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retailerii internaţionali realizat de firma de consultanţă A.T. Kearney. Scăderea atractivităţii României era pusă anul trecut pe seama saturării pieţei locale de retail.
A.T. Kearney a realizat Indicele anual privind Dezvoltarea Industriei Globale de Retail (Global Retail Development Index -GRDI) luând în calcul, în proporţii egale, atractivitatea pieţei, riscul de ţară, saturaţia pieţei şi presiunea factorului temporal (cât de repede este recomandată intrarea pe piaţă).
Clasamentul este împărţit în trei părţi, respectiv primele zece ţări sunt catalogate drept atractive pentru retaileri, în timp ce următoarele zece sunt luate în calcul pentru investiţii, iar restul prezintă atractivitate scăzută.
Cea mai atractivă ţară pentru retaileri este în 2011 Brazilia, urmată de Uruguay, Chile, India, Kuweit şi China. Bulgaria ocupă locul al 30-lea.