300.000 de lei amendă pentru un furnizor de programe TV

300.000 de lei amendă pentru un furnizor de programe TV
Preşedintele Autorităţii în Comunicaţii a avertizat RCS & RDS că va fi penalizat zilnic cu 15.000 lei dacă nu-şi va informa individual clienţii despre introducerea unei noi taxe.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a amendat cu 300.000 de lei RCS & RDS, pentru că nu şi-a notificat clienţii în privinţa introducerii unei taxe de mentenanţă de 5 lei pentru serviciul de telefonie fixă şi nu a modificat contractul-cadru cu aceştia.

“Compania a recurs doar la o informare în masă pe site-ul propriu şi prin alte asemenea mijloace, însă nu a făcut-o individual”, a declarat ieri, la Cluj, preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu. Instituţia a notificat RCS în 28 iunie şi i-a acordat 45 de zile pentru conformare, însă furnizorul nu a făcut acest lucru. “Dacă până la 29 octombrie RCS&RDS nu va notifica clienţii cu privire la introducerea acestei taxe, cu menţiunea expresă că utilizatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul în 30 de zile de la primirea notificării, fără plata niciunei despăgubiri, şi nu-şi va modifica acest contract-cadru până la 19 septembrie, va plăti amendă pentru fiecare zi de întârziere”, potrivit ANCOM.

RCS va fi amendată zilnic cu 5.000 de lei pentru că nu a modificat contractul-cadru, respectiv cu 10.000 de lei pentru că nu a notificat individual clienţii. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice trebuie să înţeleagă că au anumite obligaţii în relaţia cu utilizatorii şi să îşi asume responsabilităţile ce le revin”, a nuanţat Marinescu. ANCOM a anunţat că din momentul primirii notificării din partea RCS, abonaţii vor avea la dispoziţie 30 de zile pentru a alege între rămânerea în contract sau renunţarea la acesta, fără a plăti despăgubiri. În ultima variantă, compania are obligaţia ca în termen de o lună de la reziliere să restituie integral utilizatorilor taxa de mentenanţă percepută de la data introducerii acesteia. Utilizatorii au reclamat la ANCOM introducerea din iulie a noului tarif, care nu se regăsea în contracte, ci numai pe facturi.

“Legea nu interzice modificarea unilaterală a clauzelor contractuale de către furnizori, însă aceştia au obligaţia să-şi informeze clienţii atât despre modificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea lor în vigoare, cât şi despre posibilitatea utilizatorilor de a renunţa la continuarea relaţiei contractuale dacă nu sunt de acord cu modificările propuse, fără plata vreunei despăgubiri”, a menţionat conducerea instituţiei. “Momentan, nu avem de făcut vreo declaraţie, dar vă vom contacta ulterior în cazul unor eventuale reacţii sau informări ale RCS & RDS pe această temă”, a menţionat Cristina Nicoară, specialist PR al companiei. În 2010, ANCOM a efectuat 7.600 de controale, dintre care 1.800 în Transilvania. La reuniunea regională organizată de ANCOM au participat 150 de furnizori de servicii şi reţele de comunicaţii electronice şi servicii poştale din Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Mureş, Satu-Mare şi Sălaj.

Uite taxa, nu e taxa!

“Mi-a venit o factură de 5 lei, deşi eu aveam trei luni gratuite. Casiera mi-a spus că este o taxă pentru întreţinerea echipamentelor, respectiv a cablului prin care vine internetul. Cum să nu te enervezi când primeşti asemenea răspunsuri?”, relatează Cristian, abonat la RCS. “Consumatorul are de ales dacă acceptă noile condiţii sau dacă reziliază contractul. Nu poţi obliga un furnizor să îţi ofere servicii la aceleaşi preţuri de la semnarea contractului. El îşi poate modifica oricând tarifele în sus sau în jos şi, în cazul în care modificările te deranjează, ai libertatea să îl reziliezi fără nicio constrângere. Taxa a fost detaliată pe chitanţă în prima lună. Acum se pare că nu mai fac asta”, susţine alt abonat.


Piaţa telecom în România (2009)

* Abonaţi programe audiovizuale 5,8 milioane (+3%)
* Abonaţi telefonie fixă 4,09 milioane (-0,7%)
* Utilizatori telefonie mobilă 25,4 milioane (+3,7%)
* Trafic SMS-uri: 7 miliarde (+73%)
* Abonaţi internet puncte mobile 2,5 milioane (+66%)
* Abonaţi internet puncte fixe 2,8 milioane (+12%)
* Trafic poştal 577 milioane (-16)

Sursa: ANCOM


Comenteaza