ANCOM amendează o companie clujeană pentru tarife prea mici

ANCOM amendează o companie clujeană pentru tarife prea mici
Compania Direct Post Services (DPS) Cluj-Napoca a fost amendată cu 30.000 de lei de către Autoritatea Naţională pentru Autorizare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) pentru că ar fi trimis corespondenţă cu greutatea de până la 50 g la un tarif mai mic de 2 lei.


"Firma a încălcat astfel dreptul rezervat Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale pe teritoriul României", susţine ANCOM. Este cea de-a doua amendă aplicată DPS după ce în ianuarie a fost sancţionată cu 5.000 de lei pentru aceeaşi faptă. ANCOM a mai solicitat modificarea în 30 de zile a contractului, "care nu respectă prevederile legale în vigoare". Instituţia a aplicat în această lună patru amenzi pentru încălcarea dreptului rezervat furnizorului de serviciu universal, în cuantum total de 110.000 de lei. Orice furnizor de servicii poştale autorizat poate furniza şi servicii din sfera serviciului universal, cu condiţia să respecte drepturile rezervate CNPR în ceea ce priveşte limitele de greutate şi de tarif, chiar şi în condiţiile în care acordă expeditorului reduceri pe considerente de volum.

Constituie contravenţie încheierea şi derularea unui contract în cadrul căruia preţul pe trimitere este mai mic de 2 lei pentru trimiterile de corespondenţă cu greutatea cuprinsă între 0-50 g, livrate la cutiile poştale ale destinatarilor, arată ANCOM.

CNPR beneficiază de drepturi rezervate pentru că, în calitate de furnizor de serviciu universal, are şi obligaţia de a asigura acoperirea cu servicii poştale a întreg teritoriului naţional, astfel încât fiecare locuitor al ţării să aibă acces la servicii poştale, indiferent de localitatea în care trăieşte, conform ANCOM.

Furnizorul de serviciu universal are obligaţia de a furniza servicii pe întreg teritoriul României, la aceleaşi tarife, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei, acolo unde cantitatea de corespondenţa este mică şi din acest motiv activitatea nu este profitabilă. CNPR are şi obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor cel puţin o cutie poştală şi un punct de contact propriu în fiecare localitate de pe teritoriul României. Reprezentanţii DPS nu au putut fi contactaţi pentru declaraţii.

 

 

Etichete
Comenteaza