Angajații vor lucra 40% din timp acasă în acest an
- Scris de Ziua de Cluj
- 28 Mai 2020, 15:14
- Economie
- Ascultă știrea
Salariații majorității companiilor își desfășoară 40% din activitate de acasă cel puțin până la sfârșitul lui 2020, arată furnizorul de consultanță Human Performance Development International (HPDI).
În restul timpului, angajații vor lucra de la birou, dar procesul de digitalizare se va accelera, angajatorii dorindu-și să fie și mai bine pregătiți pentru situații similare în viitor care ar putea necesita munca de la distanță a majorității personalului.
HPDI a desfășurat o cercetare cu ajutorul celor 3.000 de participanți la webinariile sale, din martie încoace. 36% dintre respondenți au nominalizat lipsa înțelegerii emoțiilor și a trăirilor personale ca principal impediment al muncii de acasă.
Transmiterea defectuoasă a informației a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajații incluși în cercetare, 23% fiind nemulțumiți de creșterea timpilor de răspuns, în lipsa interacțiunii directe. 13% au considerat că activitatea le-a fost îngreunată de probleme care au ținut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.
„Companiile vor funcționa într-un melanj între munca de la birou și munca de acasă în următoarea perioadă, iar unul dintre puținele segmente unde vor investi va fi cel al digitalizării.
Cei mai mulți angajatori au observat că oamenii își pot desfășura majoritatea activităților și de la domiciliu, dar în același timp încep să înțeleagă că aceștia trebuie sprijiniți pentru a funcționa la capacitate optimă în acest sistem, nou pentru mulți”, consideră Petru Păcuraru, fondator al HPDI.
Piața programelor de educație pentru angajați va trece prin schimbări care urmează modificarea paradigmei în care își desfășoară activitatea companiile. „Migrarea în digital continuă să fie principala tendință pe piața de training-uri și teambuilding-uri.
Dacă în prima parte a perioadei de izolare, majoritatea clienților erau în expectativă, acum cele mai multe bugete au început să se îndrepte exclusiv către webinarii și evenimente online, în ciuda începerii relaxării”, a punctat Păcuraru.