Banca Transilvania se bate cu multinaționalele în rețelele de socializare
- Scris de Ziua de Cluj
- 06 Iun 2018, 15:15
- Economie
- Ascultă știrea

Banca din Cluj se clasează între primele 10 companii din țară active în social media, într-un top dominat de grupurile multinaționale cu prezență în România.
Samsung, Coca-Cola și Lidl ocupă primele trei poziții în ediția Top Social Brands 2018. Ele sunt urmate în Top 10 de Avon, Vodafone, KFC, BT, Telekom, McDonald’s și Orange. Samsung și Coca-Cola, brandurile aflate pe primele locuri ale clasamentului, sunt cele care au reușit să comunice coerent și eficient pe toate canalele care contează în rândul audiențelor lor.
Topul reunește 75 de branduri care integrează cele mai de impact strategii și cele mai eficiente canale de comunicare ale momentului. Cea mai spectaculoasă creștere din top 10 a avut-o în acest an KFC, care a urcat 14 locuri față de ediția precedentă.
"Peisajul digital se schimbă rapid și ce funcționează azi poate să nu mai funcționeze mâine. Din acest motiv, brandurile care vor să facă performanță în online trebuie să fie la curent cu toate instrumentele, dar mai mult decât atât trebuie să înțeleagă că puterea strategiei de digital marketing stă în adaptabilitate. Top Social Brands ne arată care sunt brandurile care au înțeles acest lucru", spune Marta Ușurelu, managing partner Biz Agency.
Top Social Brands 2018 este realizat de Biz Market View și reprezintă rezultatul unei analize a activităților desfășurate de brandurile active în social media, în intervalul 25 aprilie 2017 – 25 aprilie 2018.
Au fost luate în calcul toate tipurile de activități care pot fi desfășurate pentru promovarea în social media: blog de companie sau de brand; campanii pe bloguri și cu videobloggeri; pagină, aplicații și grupuri de Facebook; cont de Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram; activități de brand în noi rețele sociale (Snapchat, WhatsApp, Telegram); campanii de promovare sau endorsement pe paginile de Facebook ale unor celebrități; campanii de advertising în rețele de socializare de nișă și aplicații mobile (Shazam, Instagram, Twitter, Foursquare, Flipboard); proiecte speciale video; site cu user generated content; sponsor la evenimente dedicate; customer care în social media; recrutare prin social media; monitorizare activă a social media; alte conturi de social media (Pinterest, Snapchat, Tumblr).
Înscrierile pentru includerea în Top Social Brands au fost deschise timp de două luni pentru companiile și agențiile care au dorit să participe la studiu. Brandurile din clasamentul de anul trecut au fost incluse în mod automat. Nu au fost incluse în analiză branduri de media sau activități de autopromovare desfășurate de agențiile de comunicare.
Top Social Brands 2018 a rezultat în urmă ponderarii rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList - bazat pe apariții și viewership (40%) și topul realizat de Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra peisajului social media din România (60%).
Top 10 România
- Samsung (tehnologie)
- Coca-Cola (comerț)
- Lidl (retail)
- Avon (cosmetice)
- Vodafone (telecomunicații)
- KFC (restaurante)
- BT (financiar)
- Telekom (telecomunicații)
- McDonald’s (restaurante)
- Orange (telecomunicații)
Sursa: Biz