Carrefour lucrează la primul Supeco din Cluj

Carrefour lucrează la primul Supeco din Cluj
Viitorul Supeco și actualul Penny Market funcționează practic în aceeași clădire

Fostul supermarket Billa de pe Calea Florești își schimbă înfățișarea pentru a doua oară. După ce lanțul comercial francez l-a transformat nu demult în Carrefour Market, acum îl modifică din nou, radical.

Lucrările de amenajare a primul magazin Supeco din Cluj-Napoca se află pe linie dreaptă, cu intervenții la fațadă, deschiderea fiind programată pentru 11 aprilie, conform conducerii Carrefour.

Până atunci, clienții au fost redirecționați la cumpărături la celelalte magazinele ale Carrefour din oraș. De remarcat că de viitorul Supeco este lipit un alt mare magazin, Penny Market, care între timp a preluat majoritatea cumpărătorilor fostului Carrefour Market.

Lanțul comercial francez a transformat mai multe dintre fostele magazine Billa în Supeco. 14 orașe din România au deja funcționale astfel de supermarketuri galbene. Noul format presupune suprafețe de vânzare de 1.500-2.000 mp, cu oferte atât pentru cumpărătorii cu amănuntul, cât și pentru cei angro. Acesta este centrat pe produse proaspete și de larg consum și se bazează pe prețuri mai mici.

Compania motivează preţurile reduse prin politica agresivă de reducere a costurilor pe tot lanţul: eficientizare maximă a cheltuielilor cu energia, decoraţiunile, publicitatea, mobilierul și spaţiul. Stocurile de marfă sunt depozitate direct în magazin, iar produsele se achiziţionează de la furnizori locali, pentru a avea cheltuieli mai mici de transport. În ofertă există branduri proprii şi alimente vândute la vrac.

Schimbare la schimbare

Acum trei ani Carrefour redeschidea primul Billa transformat din Cluj, după o perioadă de adaptare la specificul noului proprietar. Carrefour a recurs la înlocuirea vechile carduri Billa cu cele proprii, în puncte special amenajate.  Strategia francezilor a fost să remodeleze în Carrefour Market unităţile Billa de pe Calea Dorobanţilor şi Calea Floreşti, urmate de cele de pe străzile Regele Ferdinand şi Louis Pasteur.  
  
Conform acordului semnat cu Billa, Carrefour a preluat atunci 86 de astfel de magazine, răspândite în întreaga ţară, cu o suprafaţă de vânzare de 83.000 mp. Tranzacţia s-a cifrat la 98 de milioane de euro. Operaţiunea s-a făcut printr-un acord de preluare de acțiuni.

Tatonări infirmate de Cora

Grupul francez Carrefour, al doilea jucător de pe piaţa locală de retail din România, a început anul cu tatonări de preluare a celor 11 hipermarketuri Cora din România, însă oficialii lanțului belgian au negat apoi informațiile, spunând că vor continua extinderea.

Carrefour este primul retailer care a introdus în România un sistem integrat de scanare și de plată a produselor la Sibiu, Cluj și Iași. Grupul francez dispune de 10.100 de magazine în 34 de țări și are 10 milioane de clienți. În România, grupul Carrefour are 317 magazine dintre care 32 hipermarketuri, 232 supermarketuri, 52 magazine de proximitate și un magazin de comerț online.

Principalii concurenţi de la Cluj ai Carrefour din piaţa hipermarketurilor sunt Auchan, Kaufland, Cora, pe cel al supermarketurilor, Lidl, Profi, Penny Market, Mega Image, Unicarm, Oncos, iar pe segmentul cash & carry, Metro și Selgros.

Comenteaza