Ce mașini second hand și-au luat românii după prima jumătate a lui 2022. BMW și Volkswagen, în topul preferințelor
- Scris de Sergiu Tămaș
- 19 Iul 2022, 15:25
- Economie
- Ascultă știrea
Pandemia i-a făcut pe români să reducă bugetele pentru un automobil și să se reorienteze către o mașină second hand.
Volkswagen este marca preferată de românii care cumpără mașini second-hand, în special seria Passat, arată datele Mogo România pe 2021 și prima jumătate a acestui an. 24%, respectiv 26% dintre cumpărători au preferat automobilul german, urmați de cei care au ales mărci precum BMW, Audi, Opel sau Ford, potrivit unui comunicat transmis ZIUA DE CLUJ.
BMW-ul și Volkswagen-ul printre preferatele românilor
În ultimii doi ani, preferințele românilor în privința alegerii mașinilor second-hand au rămas la fel, Volkswagen fiind marca preferată de aceștia. Cât despre modelele alese, 39% dintre cei care au achiziționat un automobil prin intermediul Mogo România au optat pentru Volkswagen Passat, în timp ce 24% dintre clienții IFN-ului s-au orientat către un Golf. În continuare, topul modelelor Volkswagen este completat de Touran, Passat CC și Tiguan, fiecare cu 6% din vânzări.
Pe locul 2 urmează BMW, ales 15% dintre cumpărători în 2021, respectiv 17% în 2022, modelele preferate pentru această categorie fiind BMW Seria 3 (44%), Seria 5 (23%), Seria 1 (11%), X3 (10%) și X5 (4%).
Topul de 5 este completat de mărcile Audi, Opel și Ford, cu procente semnificativ mai mici decât primele două clasate. În 2021, 13% dintre clienții Mogo România au ales Audi, iar în 2022, 10%. Opel a fost ales de 8, respectiv 7% dintre aceștia, iar Ford, tot de 7% în ambii ani.
După pandemie, românii au ales mașini mai vechi
Conform reprezentanților Mogo România, majoritatea clienților preferă modele de mașini mai vechi în detrimentul celor mai noi.
50% din vânzări au fost reprezentate de mașini produse între 2006 și 2009, iar 20%, de mașini produse între 2010 și 2011”, a declarat, în acest sens, Ionuț Badiu, Director General Mogo România.
Aceasta este o tendință apărută ca urmare a pandemiei, căci românii au devenit ezitanți când vine vorba de investiții pe termen lung. Potrivit Managerului Parcului Auto Mogo România, Liviu Nae, cu o experiență de peste două decenii în industrie, taxele, impozitele și creșterea prețurilor i-a determinat pe români să opteze pentru autoturisme vechi.
Românii aleg, așadar, mașini mai vechi pentru că își permit să le întrețină mai ușor, în cazul acestor modele costurile fiind mai mici. 70% dintre cumpărători fac această alegere, mai adaugă managerul parcului auto, și folosesc câțiva ani automobilul pentru ca ulterior să îl schimbe cu un model mai nou.