Foto Ce se întâmplă pe noua rută Gara de Nord - Aeroport, operată de clujenii de la Transferoviar

Ce se întâmplă pe noua rută Gara de Nord - Aeroport, operată de clujenii de la Transferoviar
Operatorii feroviari circulă mai mult cu trenurile goale pe noul traseu
Clujenii de la Transferoviar, la un pas de “faliment” pe noua rută Gara de Nord -Aeroport
Clujenii de la Transferoviar, la un pas de “faliment” pe noua rută Gara de Nord -Aeroport
Clujenii de la Transferoviar, la un pas de “faliment” pe noua rută Gara de Nord - Aeroport

Noul traseu pe care operează compania Transferoviar Călători Cluj (TFC) spre Aeroportul Otopeni este unul generator de pierderi în lipsa promovării sale în incinta aerogării internaționale, susțin specialiștii în infrastructura feroviară.  

Experții portalului România Feroviară testează periodic eficiența trenurilor dintre Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) Otopeni. "Ne lovim din nou de eternă problema evidențiată de noi încă din prima zi de circulație pe linia de cale ferată București Nord - Terminal Aeroport Otopeni, lipsa de promovare fizică a variantei feroviare în interiorul aeroportului.

De dată asta avem trei companii de stat care nu comunica între ele, dar fac "spectacol" pe la televiziuni în legătură cu lipsa călătorilor în trenurile spre / dinspre aeroport. Sunt într-adevăr și companii feroviare private care fac serviciu pe București Nord - Terminal Henri Coandă, dar mai mult că sigur dacă ar îndrăzni să-și facă publicitate în interiorul aeroportului, ori nu au acces ori sunt taxate la un nivel care le face din start să refuze politicos. Mai mare rușinea!", spun specialiștii în infrastructură.  

160 de pasageri în avion, 1 călător în tren

Aceștia au repetat experiența pe ruta în cauză. “Tot aud că ne dorim mijloace de transport civilizate și curse dese și rapide. S-a deschis din decembrie linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni. Acum scriu din acest tren. Condiții excelente. Drumul durează 20 de minute. Prețul ridicol de mic - 4 lei. Trenul a sosit la Otopeni gol. Acum a plecat spre Gara de Nord cu un singur călător. Eu.

Acum trei săptămâni, când am făcut aceeași experiență, la fel a fost. Avionul cu care am sosit în seara asta era plin. 140-160 de pasageri. Dintre toți aceștia doar eu am luat trenul. Trenurile pleacă din 40 în 40 de minute operate, în funcție de ore, de CFR Călători și de încă doi operatori privați. Cât timp credeți că își mai permit să mai circule cu trenurile goale? O să le oprească, nimeni nu poate să meargă în pierdere prea mult.

Cu cei 4 lei încasați de la mine acest operator nu-și permite să plătească nici măcar taxa de utilizare a infrastructurii pentru această cursă, nu mai pun salariile mecanicului și controlorului, combustibilul, amortizarea garniturii. Ce e greșit la linia asta? Vrem că în Olanda, dar tot în taxiuri e mai bine, nu? Poate dacă puneau biletul 10 euro, cât e un bilet de metrou/tren cam la toate transferurile aeroport-oraș în capitalele europene, se înghesuiau toți, că era mare aroganță, nu?”.

Lucrări de întreținere, imediat după inaugurare

TFC a repornit trenurile sale pe noul traseu după o pauză generată, la scurt timp după inaugurarea acestuia, deoarece compania națională de infrastructură CFR SA anunțat că au fost declanșate lucrări de întreținere a liniei de cale ferată care au determinat anularea trenurilor, din 25 ianuarie. Primul automotor diesel care a circulat, în probe, în decembrie, între fosta haltă Odăile și stația AIHC a aparținut TFC.

Valoarea contractului pentru construcția liniei ferate a fost de 398 de milioane de lei. Trenurile pe acestă rută au început să circule din decembrie 2020. Ruta are 19 km şi poate fi parcursă în 20-25 de minute. CFR Infrastructură anunţa că 72 de trenuri vor circula între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, operate de TFC, CFR Călători și Regio Călători. 

Comenteaza