Champions League aduce sponsori de miliarde la Cluj

Champions League aduce sponsori de miliarde la Cluj
Giganţi mondiali precum Heineken, Sony sau Adidas organizează mai multe acţiuni de promovare pe plan local în perioada în care se desfăşoară meciurile de pe stadionul din Gruia.

Interesul enorm pe care îl generează Liga Campionilor Europeni printre miliardele de fani din întreaga lume face ca în această perioadă Clujul să fie asaltat de companiile care sponsorizează anual competiţia cu sute de milioane de euro. Nu lipsesc nume grele precum Sony, Heineken sau Adidas.

Producătorul de bere a invitat mai multe personalităţi la Clubul VIP UEFA Champions League (UCL), amenajat pe stadionul clujean cu ocazia meciului dintre CFR şi FC Basel. De asemenea, Heineken a iniţiat o campanie constând în acordarea, prin tragere la sorţi, de bilete gratuite la meciurile de acasă din UCL ale CFR Cluj, de pachete turistice incluzând bilete de avion şi la meci, plus cazare la hotel la partidele din străinătate, precum şi de numeroase obiecte promoţionale.

“Timp de patru săptămâni, în perioada 19 octombrie – 8 decembrie, vom pune la dispoziţia câştigătorilor o vilă în Cluj-Napoca, Heineken Footbal Mansion în zilele de marţi şi miercuri, unde vor avea parte de diferite surprize”, spune Livia Bucăţică, corporate relations specialist la Heineken România. Printre surprize se numără monitoare imense pe care fanii vor putea urmări meciurile din UCL şi bere la discreţie. Grupul olandez avea anul trecut 55.000 de angajaţi şi venituri de 14,7 miliarde de euro.

Un alt sponsor important al UCL, Sony, va aduce un showroom mobil la Cluj. Acesta va prezenta în parcarea Polus Center inovaţii în privinţa tehnologiei 3D şi ultimele apariţii din categoriile TV, notebook, foto şi video. “Caravana Sony 3D reprezintă un camion de mari dimensiuni care încorporează pe 100 mp trei zone distincte: cinematograful 3D, zona principală de prezentare a tuturor produselor şi o platformă panoramică”, a informat Daniela Ghimpeţeanu, reprezentant al Sony România.

Evenimentul va avea loc în perioada 24-26 septembrie. “Prin parteneriatul de lungă durată cu UEFA Champions League în calitate de sponsor oficial până în 2012, partener oficial FIFA până în 2014 şi sponsor global al Cupei Mondiale FIFA în 2010 şi 2014, Sony este alături de milioanele de fani din întreaga lume”, au precizat organizatorii. Sony fabrică produse şi componente electronice. Grupul japonez are 170.000 de angajaţi şi a înregistrat venituri de 79 de miliarde de dolari.

Holdingul financiar UniCredit şi-a făcut cunoscut la Cluj parteneriatul cu UCL prin transformarea unor staţii de transport în comun în “bănci de rezerve” cu sigla competiţiei şi cu numele unor fotbalişti celebri, însă acestea au fost deteriorate de către persoane necunoscute. UniCredit a iniţiat şi UCL Trophy Tour, care prezintă Cupa Campionilor Europeni în marile oraşe europene, cu ajutorul fotbalistului Luis Figo şi al unor glorii locale. Anul acesta trofeul a ajuns la Bucureşti, fiind promovat de fostul portar al Stelei, Helmuth Duckadam.

UniCredit, care beneficiază de aportul a 120.000 de angajaţi în 10.000 de unităţi, a avut anul trecut venituri operaţionale de 13,2 miliarde de euro şi un profit net de 669 de milioane de euro. Printre sponsorii principali ai UCL mai figurează PlayStation (divizie a Sony), Ford şi MasterCard. De asemenea, producătorul de echipament sportiv Adidas a promovat la Cluj, pentru prima dată pe un teren din România, Finale 10, mingea oficială de joc a UCL pentru sezonul 2010/2011.

Premii de 750 de milioane de euro

Forul european a pus la bătaie în sezonul precedent 413,1 milioane de euro pentru echipele angrenate în UCL, Europa League şi Supercupa Europei. Cele 20 de cluburi eliminate înainte de grupele UCL au primit câte 2,1 milioane, iar cele promovate în această fază, 3,8 milioane. S-a adăugat bonusul pentru fiecare meci jucat în grupe, de 550.000 de euro, 400.000 la meci egal şi 800.000 la victorie. Primele 16 echipe au beneficiat de 3 milioane de euro, primele opt de 3,3 milioane, semifinalistele de 4 milioane, finalista (Bayern München) de 5,2 milioane şi câştigătoarea (Internazionale Milano) de 9 milioane. Ediţia din acest an a UCL oferă premii de 750 milioane de euro. Doar prin simpla intrare în grupe o echipă românească ar câştiga, în cinci ani, 100 de milioane de euro.

Comenteaza