Video Clujeanca de milioane din Silicon Valley. Mezina familiei Gânscă lucrează cu Calvin Klein, Ford și Morgan Chase

Clujeanca de milioane din Silicon Valley. Mezina familiei Gânscă  lucrează cu Calvin Klein, Ford și Morgan Chase

Business-ul de tehnologie înființat de Anda Gânscă, fiica proprietarului companiei de construcții Grup 4 Instalații și a managerului centrului medical Medsan, a reușit să atragă în Statele Unite finanțări de 34 de milioane de dolari. 

Knotch, o plaformă de publicitate şi marketing digital, lansată acum patru ani de clujeanca Anda Gânscă în SUA, a primit o finanţare de 20 de milioane de dolari şi ajunge la investiţii totale de 34 milioane. Platforma ajută companiile să măsoare eficienţa campaniilor de marketing pe care le fac în online.

Anda Gânscă (30 de ani), fondatoarea acestui startup, a plecat în urmă cu mai mulţi ani din Cluj pentru a studia economia şi relaţiile internaţionale la Stanford, conform Startup Cafe. A început să lucreze din facultate la dezvoltarea platformei de marketing digital, ce s-a transformat în câţiva ani într-un startup de succes.

Firma are 35 de angajaţi. Primele investiţii au venit chiar de la Universitatea Stanford, acolo unde aceasta continuă să ofere mentorat pentru tinerii care vor să îşi lanseze propriile afaceri. Această rundă de finanţare (serie B) a fost condusă de New Enterprise Associates. 

Platforma Knotch ajută brandurile să îşi monitorizeze şi evalueze campaniile bazate pe conţinut indiferent de felul în care sunt distribuite – prin email, publicate pe diverse site-uri, în social media sau pe propriile site-uri.

Printre clienţii startup-ului se numără JP Morgan Chase, AT&T, Ford sau Calvin Klein. Banii obţinuţi din investiţii ar urma să fie folosiţi pentru extinderea companiei, în special extinderea în afara SUA, iar primul pas ar fi intrarea pe piaţa din Marea Britanie. 

Tânăra a fost inclusă în topul 100 al celor mai importante femei din publicitatea nativă din SUA, compania ei fiind recunoscută ca una dintre cele mai inovative din lume în ceea ce priveşte marketingul.

Aplicaţia online măsoară opinia utilizatorilor despre un anumit produs sau despre o anumită problemă folosind culorile. Native advertising este un tip de promovare în care mesajul publicitar este livrat într-o formă similară (nativă) contextului în care apare.

Anda împreună cu o prietenă, Stephanie Voftsun, au creat în 2012 o reţea socială revoluţionară: Knotch, aplicaţia gratuită pentru utilizatorii de iPhone unde oamenii pot să-şi exprime părerea şi cu ajutorul culorilor despre diferite teme precum căsătoriile gay, conflictul din Siria sau situaţia din Ucraina.

Reţeaua socială este un start-up cu sediul în San Francisco care a obţinut o finanţare inițială de două milioane de dolari. Primele finanțări au venit de la investitori din Silicon Valley, în frunte cu Michael şi Xochi Birch, fondatorii reţelei sociale Bebo. 

Anda este fiica omului de afaceri clujean Gicu Gânscă, care desfășoară afaceri în construcţii şi imobiliare, prin Grup 4 Instalații, și a Danei Gânscă, managerul clinicii private Medsan. 

Comenteaza