Foto Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea lucrărilor la Aeroportul Brașov

Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea lucrărilor la Aeroportul Brașov
Constructorii clujeni se apropie de terminarea căii de rulare
Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea pistei la Aeroportului Brașov
Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea pistei la Aeroportului Brașov
Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea pistei la Aeroportului Brașov
Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea pistei la Aeroportului Brașov
Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea pistei la Aeroportului Brașov
Clujenii de la Electrogrup, aproape de finalizarea pistei la Aeroportului Brașov

Compania clujeană de construcții lucrează la finalizarea lucrărilor de execuție și amenajare a bandei de rulare a Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav (AIBG).

"Cu o suprafață construită totală de 1,3 milioane mp, am sistematizat și consolidat terenul din jurul pistei, pentru a asigura o capacitate portantă care să permită rularea în condiții de siguranță, a unei aeronave în situația unei ieșiri accidentale de pe pistă. Cifrele sunt impresionante: 472.059 mp teren stabilizat, 237.611 mp zona de nivelare, 600.280 mp zona de racordare la terenul existent, 950.000 mc volum de terasamente", au relatat reprezentanții companiei. 

AIBG este o aerogară în construcție la Ghimbav, la 12 km de Brașov. Pista are 2.820 m. Pe lângă aeroport va trece viitoarea Autostradă A3. Terminalul va fi al treilea ca mărime din România, după Aeroportul Henri Coandă Otopeni și Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. AIBV va costa 57 de milioane de euro.

Terminalul de pasageri va avea 11.000 mp. În mai 2020 s-au terminat lucrările de turnare a fundației terminalului, în august s-au montat ferestrele fațadei, iar în septembrie, acoperișul acestuia. În interiorul terminalului urmează să fie montate escalatoare, instalații de transport al bagajelor.

La 11 martie 2021, președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a anunțat că lucrările de construire a terminalului au fost finalizate. Mai sunt de încheiat montarea mobilierului, instalarea echipamentelor și sistemelor care sunt necesare pentru funcționarea aeroportului, testarea tuturor componentelor, igienizarea spațiilor.

S-a prevăzut ca zona destinată parcării aeronavelor să poată primi simultan până la trei aeronave, existând posibilitatea extinderii cu până la o capacitate de 15 aeronave. Primul zbor comercial ar putea avea loc în iunie. Căile Ferate Române au anunțat un studiu de fezabilitate pentru construcția unei căi ferate, de 8 km, care să lege viitorul aeroport cu Gara Brașov.

Deocamdată nu s-au ales companiile aeriene cu care aeroportul va lucra, dar se preconizează zboruri la Budapesta, München, Bergamo, Istanbul, Tel Aviv, curse interne la Timișoara, Oradea, Iași sau București. Consiliul Județean Brașov speră ca AIBG să lucreze cu 12 companii aeriene.

Comenteaza