Clujenii, impasibili la medierea cu băncile. Mai bine merg în instanță

Clujenii, impasibili la medierea cu băncile. Mai bine merg în instanță
Clujenii, impasibili la medierea cu băncile. Mai bine merg în instanță
Clujenii, impasibili la medierea cu băncile. Mai bine merg în instanță

Doar cinci cereri din Cluj pentru mediere a problemelor întâmpinate în legătură cu băncile au fost depuse în acest an, față de 190 de la București.

Numărul românilor care și-au rezolvat litigiile pe care le aveau cu instituțiile financiar-bancare prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a crescut de 12 ori în prima jumătate a anului.

Dacă anul trecut ponderea cererilor venite din București-Ilfov depășea 52%, anul acesta a scăzut la 34%, ca urmare a creșterilor înregistrate în celelalte județe, ȋn special Prahova, Iași, Brașov și Constanța.

„Încă de la finele anului trecut am văzut un interes tot mai mare al românilor de a-și rezolva litigiile pe care le au cu băncile și instituțiile financiare nebancare pe cale amiabilă, prin intermediul CSALB. Tendința de creștere s-a menținut și anul acesta, situație care ne așteptăm să continue și în a doua parte a anului, atât în București, cât și în țară.

CSALB are un rol important în detensionarea relațiilor dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evoluția numărului de dosare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

În primele șase luni ale anului, CSALB a primit 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai mult față de perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite în dosare, de șapte ori mai mult față de 2017.

Modalitatea preferată de transmitere a cererilor conforme  a fost, în primele șase luni e-mailul (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin poștă (8,82%) sau direct la sediu (8,6%). 

CSALB este o entitate juridică neguvernamentală, înființată în baza ordonanței guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum.

 

Cele mai multe cereri
  • București-Ilfov     190
  • Prahova                   27
  • Iași                            23
  • Brașov                     17
  • Constanța              17
Sursa: CSALB
Comenteaza