Coincidență sau nu? În plin val de boicot, un mare lanț de hipermarketuri prezent și la Cluj anunță reduceri la 1.500 de produse
- Scris de Ziua de Cluj
- 07 Feb 2025, 13:08
- Economie
- Ascultă știrea

Un mare lanț de hipermaketuri prezent și pe piața din Cluj anunță reduceri de până la 25% la 1.500 de produse în magazinele din România, chiar în perioada în care se anunță boicotarea magazinelor.
Recent, politicienii izolaționiști au anunțat că își doresc boicotarea hiper/supermarketurilor din România, după modelul din Croația, unde un astfel de protest a generat o scăderea a vânzărilor de până la 50%. Această mișcare s-a extins în mai multe țări balcanice, printre care și la vecinii bulgari, potrivit economedia.ro.
Conform sursei citate, un val de boicoturi împotriva marilor lanțuri de supermarketuri s-a extins în mai multe țări din Balcani, iar acum politicieni izolaționiști din România, printre care Călin Georgescu și Victor Ponta, susțin organizarea unui astfel de protest pe 10 februarie. Inițiativa este promovată ca un mijloc de susținere a producției locale, însă specialiștii avertizează că acest demers ar putea afecta grav producătorii români.
În plin boicot, Carrefour România anunță o campanie de reducerei. Coincidență sau nu?
Între timp, coincidență sau nu, retailerul Carrefour România anunță că reia campania sa prin care reduce temporar prețurile la o serie de produse.
Așadar, în perioada 7 februarie și 31 martie 2025, Carrefour lansează o serie de reduceri între 5% și 25% pentru 1.500 de produse. Retailerul spune că aceasta este primul val din 2025 dintr-un program mai amplu de reduceri pe termen lung introdus de retailer în 2024. Programul va fi aplicat în magazinele Hipermarket și Market Carrefour, precum și online.
Campania acoperă între 600 și 1.500 de produse în hipermarketuri și între 250 și 800 de produse în magazinele de tip supermarket, inclusiv produsele cele mai apreciate de consumatori. Printre categoriile-cheie se numără produsele congelate, articolele de băcănie (mic dejun, patiserie, conserve, petfood, ingrediente, snacking sărat și dulce), lactatele, brânzeturile, cosmeticele, produsele pentru întreținerea casei și băuturile.
„Experiența campaniilor anterioare ne-a arătat că astfel de inițiative au un impact real, în primul rând pentru că răspundem contextului economic în care ne aflăm într-o manieră relevantă; practic, ne asigurăm printr-un efort pe termen lung că avem mii de produse la raft mult mai reduse și mult mai accesibile. În al doilea rând, ne uităm mereu la alegerile clienților noștri și includem în acțiune produsele preferate, care se află pe listele de cumpărături indiferent că vorbim de produse alimentare, de îngrijirea casei sau cosmetice”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer și Director E-commerce Carrefour România.
Carrefour este prezent în Cluj cu două magazine mari, un hipermaket în mall-ul Vivo (fostul Polus) și, recent cu încă unul în locul Cora, după achiziția acestuia. Retailerul mai are și numeroase marketuri mici de proximitate în Cluj-Napoca și împrejurimi.
Călin Georgescu încurajează boicotul în România: „Să nu intre oamenii în supermaketuri”
Candidatul pro-rus la alegerile prezidențiale de anul trecut, Căling Georgescu a îndemnat oamenii să boicoteze supermarketurile din România, pe modelul Croației.
„Aș încuraja să facem un lucru similar. Poate pe data de 10 februarie, de exemplu. Să luăm alimente de la gospodăriile românești. Să nu intre oamenii în supermarketuri, ci doar să cumpere de la producători români. Sunt niște prețuri uriașe: 11-12 lei laptele… Pâinea. Croații fac foarte bine! De ce nu încurajăm producția locală!? Da, să fie supermarketuri, dar să ia de la producătorii locali”, a afirmat Georgescu la Realitatea Plus, notează G4Media.
Fostul prim-ministru al României, Victor Ponta, s-a alăturat și el acestui demers.
„Pentru mine cel mai important lucru e ca România să redevină cum era în 2014, adică independentă alimentar. Noi putem produce mai multe alimente decât importam, mai bune, putem să cumpărăm produse romanesti. Pot să militez pentru acest proiect si sper ca Parlamentul, Guvernul și cei care decid să ma ajute în acest proiect.
Eu sustin si o solutie, protestul este bun, dar protestul fără soluții nu are finalitate. În 2014-2015 România producea mai multe alimente decât consuma, exporturile noastre erau mai mari decat importurile, românii începuseră să găsească în supermarketuri și să cumpere produse românești. În ultimii ani producătorii români au o viață din ce în ce mai grea, iar oamanii se duc în supermarket și văd la un produs românesc zece sau 20 din import. Există o politică pe care trebuie să o aplicăm ca să schimbăm acest lucru.
Guvernul are niste instrumente si cred ca aceste instrumente tin in primul rand de a ajunta productia interna, dupa care de a folosi aceste instrumente ca supermarketul sa aiba produse romanesti. Daca noi nu mai producem, nu poti sa spui sa lasi rafturile goale”, a declarat Ponta la România Tv.
Ministrul Agriculturii: „Boicotul ar însemna falimentul procesatorilor români”
Florin Barbu, ministrul Agriculturii, atrage atenția asupra efectelor negative pe care un astfel de boicot le-ar avea asupra industriei agroalimentare românești. Conform acestuia, majoritatea produselor din supermarketuri sunt procesate în România, iar o scădere a vânzărilor ar pune dăuna mult afacerilor locale.
„Noi trebuie să promovăm produsele românești, astfel încât românii să aibă acces la aceste produse și să cumpere aceste produse. Noi și la MADR avem în fiecare lună târg cu produse agroalimentare românești, unde invităm toți bucureștenii să vină să cumpere aceste produse de calitate. Cred că acesta este un subiect mai mult politic și vă spun acest lucru pentru că în magazinele de retail din România, 70% dintre produsele acestea sunt românești, sunt realizate de către procesatori români.
Știți ce ar însemna o săptămână să boicotăm magazinele de retail, să nu cumpărăm produsele procesate în România? Ar însemna faliment al procesatorilor români. Eu îi îndemn pe români să meargă oriunde, că merg în piețe, că merg în magazinele de cartier, că merg în retail, să meargă să cumpere și să caute eticheta cu produs procesat în România”, a declarat ministrul într-o conferință de presă.
Boicotul din Balcani. Început în Croația s-a extins în mai multe țări
Consumatorii din Balcani boicotează supermarketurile pentru a protesta împotriva creşterii preţurilor. Campania a fost lansată pentru prima dată în Croaţia vinerea trecută, dar a fost preluată acum şi în alte ţări balcanice, după ce a fost popularizată pe reţelele sociale, conform Euronews, citat de Mediafax.
Joia trecută, grupul şi-a intensificat campania anunţând un boicot de o săptămână al lanţurilor de supermarketuri Eurospin, Lidl şi DM, făcând totodată apel la croaţi să evite toate celelalte forme de cheltuieli în ziua de vineri.
Mişcarea de protest s-a extins şi în alte ţări din Balcanii de Vest, cum ar fi Bosnia şi Herţegovina, Muntenegru şi Serbia.
În Croaţia, înainte de boicotul de vineri, guvernul a adăugat încă 40 de produse la lista sa existentă de 30 de produse de bază cu preţuri plafonate, conform presei locale. Printre aceste produse se numără anumite tipuri de brânzeturi, cafea şi produse de uz casnic esenţiale, cum ar fi săpunul.
Lanţurile de supermarketuri croate au reacţionat, de asemenea, la mişcarea de protest, Kaufland Croaţia anunţând o reducere a preţurilor la peste 1 000 de produse începând cu 5 februarie. Un alt lanţ de supermarketuri, Konzum, a declarat că intenţionează să injecteze 1 milion de euro în reducerea şi îngheţarea preţurilor la 250 de produse interne care nu sunt plafonate de guvern.