Criza naște oportunități. Apare o nouă companie de livrări la Cluj
- Scris de Ziua de Cluj
- 17 Apr 2020, 11:20
- Economie
- Ascultă știrea
Startup-ul de livrări BeeFast, apărut la finele anului trecut în capitală, a primit solicitarea de a se extinde la Cluj-Napoca.
Momentan, BeeFast este disponibil în București, însă fondatorii au primit solicitări și au în vedere extinderii la nivel național, cu prioritate în Cluj-Napoca și Constanța, conform Economica.net. "Este o direcție care crește puternic în această perioadă de criză și care ne confirmă faptul că este nevoie de soluții integrate de infrastructură pentru economia digitală.
Antreprenorii au nevoie de shop-uri online, cu soluții de plată și livrare integrate rapid. Solicitările din partea clienților cresc de la o zi la alta, în special prin recomandări iar asta pentru că reușim să oferim o soluție integrată magazin – livrare – plată, totul cu câteva click-uri.
Vedem o perioadă în care solidaritatea în interiorul acelorași industrii este remarcabilă. Situația actuală a îndreptat multe business-uri spre zona de online și, cu siguranță, nu vor renunța la dezvoltarea în această direcție odată cu ridicarea restricțiilor și reinstalarea unei stări de normalitate relativă", a precizat Cristian Grozea, unul dintre fondatori.
Startup-ul concentrat la început pe segmentul de curierat rapid eco-friendly și-a extins activitatea pe fondul contextului pandemic, oferind soluții integrate de mutare a business-urilor din offline în online, rezolvând și problema livrărilor. Soluția tehnică propusă se implementează în 24 de ore, iar infrastructura business-ului poate asigura livrarea a până la 6.000 de comenzi pe zi.
BeeFast a avut prima comandă de livrare la sfârșitul lui octombrie 2019. În planul inițial al celor patru antreprenori din spatele start-up-ului, platforma ar fi trebuit să fie prima soluție de livrări eco-friendly din București, folosind doar biciclete - normale și electrice - și trotinete electrice.
Noul context socio-economic a determinat o dezvoltare accelerată a businessului către viziunea mai largă a fondatorilor - generarea unei infrastructuri pentru economia digitală, prin dezvoltarea rapidă de magazine online cu sistem integrat de plată și livrare a comenzilor.
Timpul mediu de livrare a unei comenzi este de 40 de minute, față de 1-2 ore, cât a fost la lansarea serviciului. În prezent, numărul mediu de comenzi este de 150/zi, adică 4.000/lună însă capacitatea de livrare poate fi extinsă în 48 de ore până la la 140.000 de comenzi lunar.
BeeFast se adresează în general afacerilor care comercializează bunuri de larg consum – de la alimente, până la obiecte de îmbrăcăminte, bijuterii și accesorii, produse de igienă sau de sănătate -, dar și restaurantelor, un segment de piață forțat să digitalizeze rapid în contextul epidemiologic actual.