Cum a dispărut un magazin din Iulius Mall Cluj. „Pandemia mi-a dat lovitura finală”
- Scris de Sergiu Tămaș
- 23 Dec 2021, 11:28
- Economie
- Ascultă știrea

Brandul de încălţăminte Bata iese de pe piața din România după aproape 20 de ani. Francizatul, antreprenorul Eugen Păturan, a închis recent ultimele trei magazine.
Brandul de încălţăminte Bata iese de pe piața din România după aproape 20 de ani. Francizatul, antreprenorul Eugen Păturan, a închis recent ultimele trei magazine.
„Am închis ultimele trei magazine Bata pe care le mai aveam în România, e vorba de cele din mallurile Băneasa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi de cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu operam în franciză şi nu mă mai potriveam cu consumatorul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potriveam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune Eugen Păturan pentru ZF.
În cel mai bun moment, pe piaţă existau 12 magazine sub acest brand pe plan local, numărul lor reducându-se treptat începând cu 2013-2014. Apoi, pandemia a venit să dea lovitura definitivă businessului. „Mallurile m-au pus să plătesc chirie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului,“ mai spune omul de afaceri.
Afacerile, în cădere liberă din cauza pandemiei
Eugen Păturan a mai rămas în portofoliu doar cu brandul AW Lab, operat tot în franciză, conform celor mai recente date ZF. În urmă cu aproape doi ani, el deținea trei francize - Bata, New Balance şi AW Lab. Magazinele New Balance au fost însă închise şi ele.
Compania Evoline Impex opera toate operaţiunile pentru toate brandurile şi a ajuns la cel mai bun moment, 2018, la afaceri de 30 milioane de lei. Apoi a început declinul până la 13 milioane lei în 2020, primul an de pandemie.