Cum arată portretul omului de afaceri român

Cum arată portretul omului de afaceri român
România are oficial 580.000 de oameni de afaceri care îşi investesc banii în 600.000 de societăţi pe acţiuni. Cei mai mulţi sunt bărbaţi, cu vârste cuprinse între 35-55 de ani, însă femeile vin din urmă, numărul acestora ajungând la 240.000.

Experţii de la KeysFin au analizat datele de la Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor, în dorinţa de a realiza un portret cât mai fidel al românului care face business în 2015. Cei mai mulţi oameni de afaceri, care deţin calitatea de acţionar la o societate şi au minim 25% din acţiuni, sunt bărbaţi (373.798) în timp ce femeile sunt 240.960.

Bărbaţii au vârsta medie de 44,6 ani, iar femeile, de 44. “Este vârsta la care cei mai mulţi au acumulat deja experienţa necesară pentru a se lansa pe cont propriu în business. Mulţi sunt foşti angajaţi în diverse firme, dar sunt şi destui cei care fac afaceri dintr-un talent înăscut, care au avut tot timpul spirit antreprenorial, căliţi fiind la şcoala vieţii”, constată analiştii.
 
Oamenii de afaceri bărbaţi sunt mai atraşi de construcţii (75%), producţie (67%), transport (70,7%), comerţ (56,3%), în timp ce femeile sunt cele mai multe prezente în sănătate, asistenţă socială (58,5%), servicii (51,7%), activităţi administrative (43,59%), cultural-educative (40,4%). Vedeta economiei româneşti rămâne comerţul care, alături de servicii, atrage 207.033 de acţionari. În topul investiţiilor urmează activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice (66.404 acţionari), construcţii (57.760), industria prelucrătoare (51.792), transport şi depozitare (47.499).
 
“Asistăm la o dezgheţare a relaţiilor comerciale, bazată pe creşterea sentimentului de încredere în economie. Oamenii şi firmele încep să cheltuie mai mult decât să ţină deoparte, semn că teama de un viitor nesigur s-a diminuat”, spun experţii KeysFin.

Cei mai experimentaţi sunt implicaţi în industria extractivă şi prelucrătoare, unde majoritatea acţionarilor au vârsta medie de 48 de ani. La fel şi în sănătate şi educaţie (profesori şi medici), în timp ce serviciile administrative sunt asigurate de acţionari cu vârsta medie de 47 de ani. La polul opus se află sectorul comunicaţiilor şi informaţiilor (IT&C), producţia de bunuri şi servicii şi activităţile de spectacole culturale şi recreative, unde vârsta medie e de 40 de ani.

“Am identificat în datele statistice persoane care sunt acţionare la societăţi de la vârste fragede, 12-13 ani, dar şi la vârsta senectuţii, 89-90 de ani. Tinerii sunt interesaţi de business-urile dinamice şi inovative, precum comerţ, comunicaţii, mass-media, cultural, educaţie şi servicii, în timp ce oamenii de afaceri mai în vârstă optează pentru cele cu un grad mai aşezat, ce necesită specializare şi experienţă, de la construcţii la sectorul extractiv, medicină. 
 
Scăderea TVA, aşezarea Codului Fiscal pe baze stabile şi perspectivele unui an bun investiţional, influenţate de o relativă stabilitate a cursului valutar şi a costurilor utilităţilor (carburanţi, gaze, curent electric) fac ca 2016 să reprezinte, cel mai probabil, cel mai bun an pentru business-ul românesc din 2009 încoace, judecând atât după numărul firmelor noi înfiinţate, cât şi după volumul afacerilor derulate de acestea.
Un semn de întrebare rămâne finanţarea bancară a business-ului”.

Informaţiile sunt culese din barometrul privind starea business-ului românesc, un proiect dezvoltat prin analiza datelor financiare privind societăţile comerciale şi persoanele fizice active din România.

Comenteaza