Detergenții s-au scumpit cu peste 25% în ultimul an. Președinte Consiliul Concurenței: Verificăm dacă unii comercianţi nu cumva au profitat și au şi au crescut preţurile nelegitim

Detergenții s-au scumpit cu peste 25% în ultimul an. Președinte Consiliul Concurenței: Verificăm dacă unii comercianţi nu cumva au profitat și au şi au crescut preţurile nelegitim
| Foto: brizmaker - Depositphotos.com

Consiliul Concurenței afirmă că verifică constant prețurile produselor de bază, atât cele alimentare, cât și cele nealimentare.

Serviciile poştale, detergenţii şi medicamentele se află în topul scumpirilor înregistrate în aprilie 2024, comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior, potrivit datelor publicate marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS).

În aprilie 2024, preţul serviciilor poştale a urcat cu 26,25%, comparativ cu aprilie 2023, cel al detergenţilor cu 25,64%, iar cel al medicamentelor cu 23,86%.

În ceea ce priveşte mărfurile alimentare, acestea s-au scumpit, în medie, cu 2,07% comparativ cu aprilie 2023. Cele mai mari creşteri de preţuri s-au înregistrat la conservele din fructe (10,78%), alte produse alimentare (9,64%) şi carne de bovine (9,25%).

Ieftiniri au fost consemnate la făină (-30,34%), produse de morărit (-29,29%) şi la mălai (-27,99%).

Faţă de luna martie 2024, cel mai mult s-au scumpit margarina (4,27%), cartofii (2,49%) şi citricele şi alte fructe meridionale (1,97%).

Pe de altă parte, mălaiul a fost mai ieftin cu 1,41%, în aprilie 2024 faţă de luna anterioară, ouăle cu 1,06% şi untul cu 0,9%.

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat marţi că autoritatea de concurenţă va efectua o anchetă în legătură cu scumpirea detergenţilor cu 25%.

Consiliul Concurenței, cu ochii pe scumpiri

„Preţul la detergenţi a crescut cu 25%. Urmează Consiliul Concurenţei să facă o anchetă. Am şi vorbit deja cu preşedintele", a spus Marcel Ciolacu, la Braşov.

Consiliul Concurenţei monitorizează constant preţurile produselor de bază şi verifică dacă unii comercianţi au crescut preţurile nelegitim, a declarat, la solicitarea Agerpres, preşedintele autorităţii de concurenţă, Bogdan Chiriţoiu.

„La ora actuală, procesăm datele primite de la comercianţi pentru a verifica dacă aceste creşteri de preţuri sunt justificate. Noi monitorizăm constant preţurile produselor de bază, atât alimentare cât şi nealimentare. Aşa cum am mai spus, am observat aşa numitul «waterbed effect», adică o reducere a preţurilor produselor cu adaos comercial plafonat şi o majorare a preţurilor celorlalte produse. Ca urmare, verificăm dacă unii comercianţi nu cumva au profitat de această conjunctură şi au crescut preţurile nelegitim", a explicat Bogdan Chiriţoiu.

Comenteaza