Dezvoltatorii imobiliari se mută pe internet

Dezvoltatorii imobiliari se mută pe internet
Mai multe proiecte clujene apar la târgul cu standuri virtuale ImoSfera.

 Printre oferte se numără apartamente de o cameră, penthouse-uri, locuinţe pe artere circulate sau pe dealuri.


O “sferă” SF se deschide pe o insulă, în muzică triumfală şi cu vedere la ape: ai intrat în târgul de case. Expoziţia se desfăşoară numai online, iar globul futurist se deschide doar pe monitor, fiind tot atât de virtual precum proiectele de turnuri şi sute de locuinţe presărate prin Cluj în 2007-2008. 

 

Standurile virtuale sunt create cu imagini de ecrane, suporturi de broşuri şi mese cu laptopuri şi propuneri de apartamente deja construite. Primul târg imobiliar virtual, ImoSfera, organizat de portalul Imobiliare.ro s-a deschis de ieri şi înainte de ora 17.00 aduna 3.175 de vizitatori. Trei proiecte din lista de expozanţi sunt legate de Cluj: Mao Life Residence (Bună Ziua), BelleVille Residential (Calea Turzii) şi Genesis (Lomb). Cu un click ajungi la stand, cu altele poţi vedea imagini cu proiectul, informaţii cu cifre şi preţuri sau poţi “frunzări” broşurile pregătite de dezvoltatori.

 

în timp ce potenţialii cumpărători se decid dacă îi interesează ecranele virtuale din standurile virtuale sau broşurile virtuale, pe podelele virtuale se zăresc umbre de trecători din târg. Virtuali. Când vizitatorul consideră că totul e prea inuman şi i se face dor de un agent de vânzări pe care să îl tragă de mânecă pentru o ofertă, are opţiunea “Discută cu un reprezentant”, la un click distanţă. După completarea unui formular de contact, cei care au de pus întrebări dezvoltatorilor sau vânzătorilor aşteaptă să fie invitaţi la discuţie. încerc cu unul din Cluj, las date şi aştept, dar bifarea opţiunii “Doar vizitez” nu e la fel de interesantă precum “Cumpăr”. După 20 de minute cineva de “dincolo” acceptă discuţia, însă după “Bună ziua” nu mai zice nimic.

 

Genesis e “nume de cod” pentru proiectul din Dealul Lomb. Mai precis, viitorul cartier unde acum dezvoltatorii de la Impact şi partenerii din administraţia locală pregătesc infrastructura. “Lomb SA vinde pe piaţa virtuală imobiliară, la preţuri  începând cu 56.000 de euro, apartamente familiale cu trei camere şi grădină, sub marca Genesis. Beneficiarii pot să aplice noul trend internaţional în rezidenţiale Do It Yourself pentru a înregistra economii de preţ prin propria implicare în unele lucrări de finisare”, spun reprezentanţii Impact. Standul e desenat în albastru-portocaliu.

 

Mao Life propune în standul verde-galben apartamente cu una-cinci camere şi penthouse-uri în ansamblul din Bună Ziua, împărţit cu dezvoltatorii de la Elite. Apartamentele cu două camere pot fi achiziţionate cu 66.300- 83.900 plus TVA, iar cele de o cameră au preţuri pornind de la 46.420, plus TVA. Dezvoltatorii de la Mao promovează două blocuri cu 120 de apartamente, finalizate. BelleVille este un ansamblu de 12 blocuri, care are ca beneficiar societatea Longbridge. Dezvoltat în zona Calea Turzii, complexul promovat tot pe fundal verde are finalizate deocamdată cinci blocuri. Preţul în BelleVille (Calea Turzii) este de 1.000 euro/mp, negociabil, şi sunt disponibile 25 de apartamente de două-trei camere, potrivit agenţiei Grup de Lux.

 

32 de proiecte la ImoSfera

 

Pe lista finală a ImoSfera figurează 32 de expozanţi, care prezintă ansambluri din Bucureşti, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa, Oradea, Ploieşti, Bacău şi Timişoara. Târgul va fi deschis în perioada 21-27 iunie, între 10.00 şi 20.00. Standurile virtuale pot fi vizitate şi în afara acestui interval, însă fără contact direct cu expozanţii.


“Deşi la început părea să aibă toate ingredientele unui proiect fantezist, să nu uităm că în România există opt milioane de utilizatori de internet, mulţi tineri şi cu o nevoie imobiliară pronunţată”, a declarat Adrian Erimescu, organizatorul proiectului.

 

Comenteaza