Foto Fug subcontractorii de pe autostrada Cluj - Mureș. Pleacă Baxcom, se pregătește Marcotim
- Scris de Ziua de Cluj
- 26 Noi 2020, 10:03
- Economie
- Ascultă știrea
Unul dintre subcontractorii care lucrează pe șantierul Autostrăzii Transilvania (A3) dintre localitățile Câmpia Turzii și Chețani, societatea de construcții Baxcom Suceava, urmează să se retragă de pe tronsonul, anunță Asociația Pro Infrastructură (API).
“Pe A3, între Câmpia Turzii și Chețani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR), a plătit factura de 10 milioane de lei către constructorul Straco, însă acesta la rândul său nu s-a achitat de plățile restante către subcontractorii care lucrează pe proiect, plătind sume modice și perpetuând promisiunile mincinoase.
Astfel, subcontractorul pe partea de terasamente Marcotim a primit doar 2 milioane de lei, deși are lucrări executate până în acest moment de peste 15 milioane, iar subcontractorul Baxcom pe partea de structuri nu a primit niciun leu.
Drept urmare, cei de la Baxcom au început demobilizarea completă și vor părăsi șantierul definitiv în următoarele zile. Marcotim se va retrage din șantier după 10 decembrie, urmând să își reanalizeze opțiunile. Din păcate, tabloul trist despre care am discutat în ultimele săptămâni se adeverește pe acest proiect.
Vom avea cât de curând un șantier părăsit cu lucrări neprotejate ce se vor degrada și cu subcontractori autohtoni aduși într-o situație financiară nefastă din cauza unui constructor incompetent, impotent, cinic și lipsit de onestitate căruia i s-au făcut mult prea multe concesii din partea CNAIR", remarcă API.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract – estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde – încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012.
Acesta a suferit modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km.