Grup Feroviar Român câştigă privatizarea CFR Marfă, plăteşte 202 milioane euro integral

Grup Feroviar Român câştigă privatizarea CFR Marfă, plăteşte 202 milioane euro integral
CFR Marfă a fost cumpărată de Grup Feroviar Român.

Grup Feroviar Român câştigă licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă, a anunţat în urmă cu puţine momente ministrul Relu Fenechiu. "Sperăm ca în viitorul apropiat lucrurile să decurgă bine, să putem semna cotnractul de privatizare", adaugă el.


GFR plăteşte suma integral pentru privatizarea CFR Marfă, e vorba în total de 202 milioane euro. "Au cerut să poată plăti în rate, dar nu am fost de acord şi atunci vor plăti integral", spune Fenechiu. Contractul va fi semnat săptămâna viitoare iar banii trebuie viraţi în două luni.

Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a anunţat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

Ministrul a anunţat iniţial că volumul investiţiilor asumate este de 900 milioane euro, pentru ca pe urmă să se corecteze, precizând că este vorba de 900 milioane lei.

"După şapte ore de negocieri, a ieşit fumul alb. Astăzi putem declara un câştigător în competiţia de privatizare la CFR Marfă", a spus Fenechiu.

Grupul Feroviar Român va plăti integral preţul, după ce ministerul a respins cererea de plată în rate, iar contractul va fi semnat cel mai probabil săptămâna viitoare.

 

Amintim,în ziua în care cei doi competitori rămaşi în cursă trebuiau să depună ofertele finale, compania clujeană Transferoviar Grup în asociere cu Donau Finanz, au decis să stopeze demersurile şi să conteste procedura de privatizare. Astfel că Grupul Feroviar Român, condus de Gruia Stoica, a rămas singurul investitor interesat de companie.
"Avand in vedere faptul ca tot procesul acesta de privatizare s-a derulat si s-a dorit a fi finalizat in termen extrem de scurt, cu toate ca am avut in jurul nostru companii din big 4 si consultanti juridici cu nume sonor, am alocat si echipa de profesionisti, nu am reusit sa facem evaluarea in mod corespunzator timpul a fost extrem de scurt, datele puse la dispozitia noastra au putut fi analizate doar partial. Pe parcursul procedurii in doua cazuri am cerut amanarea procedurii. Raspunsurile au fost invariabile in sensul ca FMI si CE impun acest termen fatidic de 20 iunie", a precizat Kinga Mădărăşan, administrator al companiei.

Singurul competitor rămas în cursă spune însă că a avut timp suficient pentru a-şi pregăti oferta.

"Fiecare are dreptul sa faca ce doreste. Daca cei de la Donau Finanz si Transferoviar s-au gandit sa conteste, n-am nimic impotriva. Dar nu stiu ce doresc sa conteste. Noi am avut pe Ernst&Young, ne-am luat profesionisti langa noi, am reusit sa ne incadram in timpul prezentat in anuntul de privatizare si pe care ni le-am asumat cu totii", a menţionat Gruia Stoica.

 

Comenteaza