Hipermarketurile îşi plâng de milă din pricina controalelor

Hipermarketurile îşi plâng de milă din pricina controalelor
Controalele frecvente şi mai ales sancţiunile aplicate de Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Cluj au “supărat” Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Marile lanţuri comerciale îl acuză pe comisarul-şef Mircea Radu că "încearcă să-şi câştige capital de imagine, denigrând totodată activitatea unui întreg sector economic, în speţă sectorul de comerţ modern". Radu spune că toate amenzile au fost plătite, deci cei în cauză au recunoscut problemele.

AMRC a trimis un comunicat de presă în care "îşi exprimă public dezaprobarea şi indignarea faţă de modul neprofesionist şi demagogic" în care comisarul-şef al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Cluj, dl. Mircea Radu" ar încerca să îşi facă publicitate acuzând de nereguli marile centre comerciale. Semnatarii protestului susţin că nu contestă "dreptul şi obligaţia OPC Cluj de a controla activitatea oricărui agent economic, pentru asigurarea protecţiei consumatorilor", însă sunt de părere că şeful de la OPC Cluj ar fi mers prea departe.

"Domnul Radu a apărut în mai multe rânduri în presă, atât în cea locală, cât, mai recent, şi în presa centrală, scrisă, online şi audiovizuală, făcând afirmaţii inexacte şi supoziţii transformate abuziv în certitudini, de natură să aducă grave prejudicii companiilor pe care le incriminează", arată oficialii AMRCR. Aceştia îşi continuă explicaţiile precizând că recent, într-o emisiune televizată, Mircea Radu i-ar fi sfătuit pe telespectatori să evite să mai cumpere din orice supermarket sau hipermarket, sugerând că acestea încalcă legea şi pun în pericol sănătatea şi securitatea consumatorilor. "Un astfel de comportament public din partea şefului unui organism local de control ni se pare inadmisibil, cu atât mai mult cu cât aduce atingere, în mod grav, reputaţiei şi demnităţii unor companii internaţionale, care şi le-au câştigat de-a lungul multor ani de activitate, în întreaga lume şi în România, deopotrivă", se mai arată în comunicat. La final, se anunţă că "fiecare membru al AMRCR îşi rezervă dreptul de a contesta în instanţă procesele-verbale pe baza cărora OPC Cluj a aplicat recentele amenzi, în funcţie de starea de lucruri pe care o susţin în favoarea nevinovăţiei lor". "De asemenea, atât AMRCR ca asociaţie profesională a retailerilor, cât şi fiecare membru al său în parte, sunt hotărâţi să nu accepte această campanie de denigrare la care sunt supuşi din partea d-lui comisar Radu şi să acţioneze pe căile juridice pe care le vor considera oportune", conchid oficialii structurii.

"Nu contest poziţia lor, e dreptul lor să se exprime, însă toate măsurile contestate de ei sunt luate în urma controalelor efectuate de inspectorii OPC în prezenţa directorilor tuturor hipermarketurilor implicate", a replicat Mircea Radu. Mai mult, conform inspectorului-şef de la OPC Cluj, toate amenzile au fost achitate, fapt care este posibil numai după elaborarea unui proces verbal prin care cei amendaţi admit constatarea neregulilor în cauză. Despre afirmaţiile pe care le-a făcut în emisiunile menţionate de oficialii AMRCR, Mircea Radu a a explicat că "am spus doar ce am văzut în acţiunile de control din aceste zile în cadrul hipermarketurilor". "La o verificare efectuată la orele dimineţii sau la prânz e clar că toate sunt în regulă, dar nu se ştie ce se întâmplă peste noapte cu produsele care ar trebui retrase de pe piaţă", a apreciat şeful de la OPC Cluj. "Poate au o problemă de imagine în urma acestor sancţiuni şi a mediatizării lor, însă părerea mea este că ar trebui să se ocupe de îmbunătăţirea managementului reţelelor comerciale pe care le conduc", a mai spus Mircea Radu.

OPC Cluj a sancţionat recent mai multe magazine clujene pentru promoţii false. Astfel, Carrefour, Cora şi Altex au primit câte o amendă în valoare de 30.000 de lei. De asemenea, inspectorii au mai amendat în primele zile ale anului hipermarketurile Selgros şi Auchan cu 50.000 lei pentru aproape o tonă de carne expirată, care era încă pe rafturi, iar angajaţii o reetichetau. Luna trecută, în alte patru hipermarketuri clujene au fost descoperite probleme similare. Reprezentanţii OPC spun că găsesc aceleaşi nereguli în cele mai multe dintre marile magazine: produsele expirate nu se aflau în spaţiile special amenajate ori nu se găseau deloc în magazin. Inspectorii au descoperit şi că marfa era depozitată în spaţii improprii, direct pe podea sau alături de produse expirate. Produsele au fost retrase de la comercializare.

 

Comenteaza