Hub-ul logistic de la autostradă s-a blocat

Hub-ul logistic de la autostradă s-a blocat
KLG vrea să construiască un complex pe 6,5 ha la Turda, dar centrul se află doar la stadiu de proiect. Nici parcul industrial demarat de spanioli în 2012 nu îşi respectă termenele.

 

Proiectele întârzie să apară în teren cu hale şi depozite, cu toate că în anii trecuţi au fost făcute achiziţii de terenuri pentru centre logistice cu acces la mini-Autostrada Transilvania.

KLG Europe Logistics intenţionează să ridice un hub logistic în Turda, unde compania deţine un teren de 6,5 ha lângă autostradă, potrivit datelor IBC Focus, companie de consultanţă care monitorizează proiectele şi şantierele din ţară. „Acest proiect se va derula anul viitor, pentru anul acesta fiind în plan construcţia unui alt depozit la Bucureşti", arată reprezentanţii IBC. „Firma beneficiară este unul dintre principalii jucător

i de pe piaţa logistică, având în România 350 de angajaţi", completează reprezentanţii firmei de consultanţă. KLG, companie ce operează în Europa de Vest, Centrală şi Est Europeană şi China, este axată pe planificarea, organizarea, managementul, controlul şi executarea operaţiunilor în lanţul aprovizionărilor prin transport rutier, aerian şi maritim sau depozitare. În Romania, sediul central KLG a fost stabilit în Bucureşti, de unde sunt gestionate sucursalele din ţară (Cluj, Timişoara, Târgu Secuiesc, Craiova şi Constanţa). La Cluj, compania are un sediu pe str. Fabricii, sucursala deservind clienţii cu operaţiuni în nord-vestul ţării sau în nord până la Ucraina şi Ungaria.
Potrivit autorităţilor locale, proiectele de mari dimensiuni din zona Turda întârzie să se materializeze, în ciuda interesului pentru achiziţii de terenuri manifestat în ultimii ani şi a mirajului tronsonului existent din Autostrada Transilvania. „Sunt multe firme care au cumpărat terenuri aici, dar documentaţii pentru construire încă nu ni s-au prea cerut. Din păcate, nu avem decât dezvoltări de mici dimensiuni, între Turda şi Câmpia Turzii, societăţi ce au 10-15 oameni", a precizat primarul municipiului Turda, Tudor Ştefănie. Nici măcar proiectul de parc industrial demarat cu inaugurare oficială şi covor roşu în urmă cu un an al spaniolilor de la Graells&Llonch nu s-a materializat la nivelul anticipat. „Au fost eliberate două autorizaţii de construire pentru parcul industrial, dar nu s-a dat drumul la nicio secţie încă. Din nefericire nu au fost atrase nici aici investiţiile pe care le-am fi dorit cu toţii", a completat primarul.

Graells&Llonch a dat drumul oficial şantierului pentru proiectul industrial şi logistic de la Turda în mai anul trecut, când reprezentanţii companiei vorbeau de zonă ca fiind una foarte importantă din punct de vedere logistic. Investitorii anunţau că acesta ar urma să găzduiască în termen de cinci ani, pe 55 ha, 70 de fabrici şi hale. Dezvoltatorii, ce au deja un astfel de proiect la Braşov, au în plan să realizeze la Cluj 400.000 mp de spaţii închiriabile, pe un teren de 54,5 ha. Potrivit planurilor anunţate, aici ar urma să devină operaţionale 70 de clădiri (fabrici şi unităţi logistice), care ar genera 3.000 de locuri de muncă, iar întregul proiect se întinde pe o perioadă estimată la cinci ani. Primele două clădiri urmau să fie finalizate în această primăvară, anunţau la final de 2012 consultanţii de la Cushman&Wakefield, compania de servicii imobiliare care promovează proiectul. Conform planurilor, una dintre cele două clădiri va avea 4.000 mp, împărţite în cinci module, şi este destinată producţiei uşoare, iar cea de-a doua este gândită pentru spaţii logistice şi va dispune de 16.000 mp. La inaugurare, reprezentanţii dezvoltatorilor estimau că prima hală urma să fie livrată până în noiembrie.

 

 

Comenteaza