Iarna grea a făcut ravagii prin hotelurile clujene

Iarna grea a făcut ravagii prin hotelurile clujene
Încasările s-au redus cu până la 50% faţă de aceeaşi perioadă din 2011 din cauza curselor aeriene anulate şi întârziate, dar şi a creşterii facturilor la gaz.

Mai toate hotelurile clujene s-au ales cu rezervări şi evenimente anulate din cauza zăpezii şi a viscolului din prima parte a anului. Încasările hotelierilor din primele luni ale anului au scăzut cu până la 50%.

În zilele în care au fost anulate zboruri la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca hotelul City Plaza (5*) a înregistrat pierderi la încasări de 10-12%, potrivit managerului Cosmin Sîndean. "Două-trei evenimente care trebuiau să fie găzduite în sălile noastre de conferinţe au fost anulate pentru că nu au putut ajunge speakerii. Altele au fost amânate, tot din cauza vremii. Nu am perceput garanţii de la cei care au fost nevoiţi să îşi anuleze rezervările, pentru că se consideră că este caz de forţă majoră", a precizat Sîndean.

Încasările din iarnă de la hotelul Melody Central (3*) au fost doar jumătate din cele din perioada similară a anului trecut. "E dezastru! Nu mai ştim ce să facem să atragem turiştii să se cazeze la noi. Nu am avut anulări din cauza vremii, probabil oamenii nu mai au bani", a spus Marius Trif, proprietarul unităţii. La hotelul Premier (4*) a crescut enorm factura pentru consumul de gaz din perioada geroasă. "Suma pe care a trebuit să o plătim pentru gaz este mult mai mare, de la 12.000 de lei pentru decembrie la 20.000 de lei în ianuarie", a declarat Lucian Stanciu, managerul general de la Premier.

"Am pierdut, tot din cauza vremii, o sumedenie de grupuri care veneau să se cazeze la noi, echipe de handbal, baschet sau volei cărora li s-au amânat meciurile", a adăugat Stanciu. Sumele care s-ar fi încasat dacă vremea le-ar fi permis deplasări la Cluj-Napoca se ridică la zeci de mii de lei. De asemenea, nu au mai avut loc mai multe evenimente programate la Premier pentru că invitaţii nu puteau să călătorească la Cluj. Alte pagube cauzate de ger au survenit în urma îngheţării unor scurgeri din clădire. Pierderile ar putea fi acoperite până la jumătatea lunii aprilie, susţine managerul unităţii.

La Ana Dome (4*) încasările au scăzut la jumătate în prima parte din februarie. "Anularea curselor aeriene a făcut ca majoritatea evenimentelor pe care trebuia să le găzduim să fie anulate sau amânate. O parte vor avea loc mai târziu, însă 30% din valoarea încasărilor pe care le aşteptam în februarie s-au pierdut", a explicat directorul de vânzări, Dorin Costea. Temperaturile scăzute au mai dus în perioada respectivă la o funcţionare defectuoasă a centralelor termice, problemă care a avut drept cauză şi slaba calitate a reţelei de gaz din zonă. "Mare parte din banii pierduţi s-au recuperat din cazările din 21-29 februarie, mai puţin cheltuiala cu gazul. Sperăm să ajungem la normal până la sfârşitul lunii martie", a apreciat Costea.

Pagubele cauzate de condiţiile meteo din iarnă la Topaz (3*) au fost substanţiale. "Încasările au scăzut cu 20-30% din cauza anulării rezervărilor. Nu am avut evenimente anulate din cauza vremii", a declarat Sorin Rădoiu-Leş, directorul general al hotelului. "Nu vom putea recupera niciodată pagubele. O cameră de hotel e un produs perisabil: dacă nu ai dat-o azi, nu mai poţi recupera mâine", a apreciat acesta. Încasările de la Onix (4*) au scăzut cu 30%, mărturiseşte administratorul Augustin Baciu. "Toate mijloacele de transport au mers prost iarna asta, aşa că am avut multe rezervări şi evenimente anulate. Unul singur a fost amânat pentru altă perioadă. Dacă va merge ca acum, sperăm să ne recuperăm pierderile în şase luni", a apreciat Baciu.

 

 

Comenteaza