Kaufland va avea carne de porc doar de la animale născute în România

Kaufland va avea carne de porc doar de la animale născute în România

Rețeaua Kaufland a devenit primul lanț de magazine în care 100% din carnea de porc de la Raftul Românesc provine de la porci născuți în țară, ca urmare a extinderii programului de stimulare a producției interne.

Compania germană va sprijini fermierii să adere la primul program de bunăstare a animalelor, ce va aduce noi standarde de calitate pentru creșterea porcilor. Purceii din acest program sunt născuți aici, nemaifiind nevoie ca aceștia să fie importați de la fermieri din străinătate, pentru a-i crește în țara noastră.

Carnea de porc ce provine din program este semnalizată corespunzător la vitrinele cu servire asistată. Din 2017 retailerul german sprijină fermele autohtone care pot să ofere carne de la porci născuți și crescuți aici, dar și hrăniți cu cereale din producție locală.

Acum carnea din rețea provine de la 5.000 de porci născuți în țară. Demersul, început acum trei ani, vine ca răspuns la faptul că 60% din carnea de porc din România provenea din import. Acesta cuprinde șapte ferme de porci din țară. Obiectivul este ca în următorii ani toată carnea de porc din rețea să provină din astfel de ferme ce vor livra porci născuți aici.

Kaufland colaborează cu SGS România, o companie internațională de certificare, care desfășoară auditul, analizează criterii precum îngrijirea porcilor, starea de sănătate, hrana, igiena, standardele sanitare. Fermele din program au obținut nivelul avansat, ce depășește cerințele legale. Costurile de auditare a fermelor pentru menținerea standardelor sunt suportate integral de retailer.

Cerealele ce compun hrana porcilor provin 100% din recoltă românească, soia din conținut nefiind modificată genetic. Hrana e analizată în vederea controlului de pesticide, salmonella, dioxină sau metale grele. Porcilor le vor fi administrate mai puține medicamente, iar spațiile de creștere au spațiu mai mare decât cerințele legale.

„România are nevoie de investiții în agricultură, ca să se dezvolte, iar noi lansăm un model ce sperăm să fie susținut de toată piața, nu doar de noi. Obiectivul nostru este să avem 100% carne de porc românească în magazine”, a declarat Valer Hancaș, director corporate affairs al Kaufland România.

Compania se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în opt țări, 132.000 de angajați și 135 de unități în România. Principalii săi concurenți pe plan local pe segmentul hipermarketurilor sunt Auchan, Carrefour, Cora.

Comenteaza